eenkennig?

Hoi allemaal,
Even jullie raad nodig hoor :)
Sinds deze week is Luke "echt" naar het kinderdagverblijf, twee dagen in de week. Daarvoor is hij 3x geweest om te wennen. Nu werd ik vandaag gebeld dat het niet goed ging met hem: hij heeft vanmorgen maar een klein beetje gedronken en vanmiddag wou hij helemaal niet. Hij raakte volledig in paniek als ze hem eten wilden geven. Ze hebben alles geprobeerd: andere flessen, andere ruimte, donker / licht. De andere keren had hij dit ook wel een beetje, maar in mindere mate. Toen ik er was heb ik hem zonder problemen zijn fles kunnen geven en hij had hem zo leeg.
Hebben jullie hier ervaring mee? en zo ja wat hebben jullie hieraan gedaan?
groetjes, noor

Dat lijkt me heel vervelend. Kan je helaas geen raad geven. Wij hebben geluk dat we oppas aan huis hebben en zij komt al bij ons sinds Gijs 6 wkn was dus dat is nu zo'n 15 weken. Hoop dat het gauw beter gaat. Succes ermee.

tja, flink oefenen met anderen in allerlei omgevingen?
Een keertje proberen terwijl je er wel op afstand bent? Dat ze ook een flesje geven met jou ernaast ofzo?
Moeilijk zeg...
Een vriendin heeft zelfs een paar maanden extra vrij genomen toen ze dit probleem tegen kwam.
Mijn lekkere vent wil geen flesvoeding... ook niet handig. We pruttelen "rustig" door, maar het is zo sneu als ze zo overstuur raken he.

hier gelukkig ook geen problemen met de flesvoeding. inderdaad gewoon als jij er bent de fles door iemand anders laten geven.

en gewoon rustig blijven dat is het aller belangrijkste.

succes
liefs

Hier ook geen probleem gelukkig.
Hoe deed je dat voordat hij naar kdv ging? Kreeg hij dan ook weleens de fles van een ander dan jij?

Ik zou vanaf nu zoveel mogelijk ook de fles door een ander laten geven. En dan bedoel ik niet dat jij helemaal de fles niet meer moet geven. Maar heb je iemand anders thuis of ben je op bezoek, laat die het dan doen. Eerst ga je ernaast zitten en op gegeven moment gewoon weg lopen voordat ze beginnen.
Ik denk dat je kleine man echt moet wennen en zo kan je het rustig opbouwen.
Heel veel sterkte want je zit vast niet rustig op je werk als je weet dat het niet lekker gaat.

Liefs

ik herken wat jij opnoemt wel.
het kan best ook een groeisprongetje zijn, de beruchte 5 maandensprong. dan willen ze meer bij mama zijn en worden wat eenkennig. ik zou hem als hij thuis is gewoon een beetje extra aandacht geven, zodat hij het gevoel krijgt dat je er bent en ook altijd weer terug komt. verder is het voor de creche miss handig om een tshirt of doek van jezelf mee te geven. dat moet wel gedragen zijn, dan kunnen ze dat tussen zichzelf en jou ventje in leggen en voelt hij zich miss wat beter omdat hij jou ruikt. dat lukt bij ons op de creche meestal bij de moeilijkste drinkers. Sucses, het komt vast goed.

Ik weet precies hoe vervelend het is Tieme is namelijk echt helemaal erg de eerste avond alleen met papa was een drama en alle 7 erna Als ik aan het werk ging huilde hij non stop en wou ook niet drinken Nu gaat het gelukkig beter hij huilt nog steeds snel hoor als ik niet in de buurt ben maar accepteerd gelukkig naar elke keer weer proberen de fles
als ik bij bv mijn ouders ben laat ik mijn moeder de fles geven
Succes en sterkte ik zit net als jij waarschijnlijk nooit met een lekker gevoel op mijn werk omdat ik weet wat voor drama er bij de oppas weer van gemaakt wordt......

Paddy heeft er ook een beetje last van maar niet zo extreem dat hij niet drinkt. Hij slaapt wel minder als mijn man of ik er niet zijn. En is ook enorm blij als wij weer terug zijn. Vaak wil hij dan ook meer vastgehouden en geknuffelt worden die avond.

Terug
Bovenaan