Eenkennigheid

Hey dames,

Mijn dochtertje is 4 maandjes en is sinds 2 weken super eenkennig. Bij iedereen die haar vast houd begint ze te huilen, ik laat haar dan alsnog even bij ze zitten en praat tegen haar en probeer haar gerust te stellen, maar ze word pas stil als ik haar optil.

Hoe hebben jullie dat gedaan met een eenkennige baby?
Wanneer ging die fase voorbij?
Hebben jullie tips?

Lots of love,
 
Mijn zoontje heeft ook van die fases gehad, ik heb er wel altijd gehoor aangegeven. Hij is een periode angstig voor alle mannen behalve zijn pappa geweest, dus ook voor opa. Al wilde mijn vader hem dan op schoot,hij had dan pech. Mijn zoontje gaf niet voor niks aan dat hij angstig was,hoe irrationeel deze angst ook voor alle volwassenen lijkt, voor hem was het echt en hij had mij nodig. 
Op een gegeven moment is deze fase weer voorbij en is alles weer oké. Nu is mijn zoontje 19 maanden en opa is juist zijn allergrootste vriend.
Mijn advies is dan ook, luister naar je kindje en neem de angst serieus, zo laat je je kindje merken dat je er altijd voor haar bent en haar niet (letterlijk) loslaat in voor haar enge situaties 
 
Wij zijn er ook in meegegaan. Bij ons was het ook de opa waar ze in die fase niets van moest weten, maar nu is dat haar grootste vriend.
Trouwens hebben we het hier zelfs een tijdje gehad dat ze alleen mijn partner wilde als ze de keus had, dat vond ik ook niet per sé leuk, maar ook dat gaat voorbij.
 
Terug
Bovenaan