Eenkennigheid

Had een vraag of iemand nog goede tips heeft voor ons.
Onze lieve zoon is eenkennig/heeft graag niemand anders dan zijn ouders om zich heen.
Hij gaat 1x in de 2 weken op woensdag naar de oppas (die gelukkig nog steeds volhoudt) maar het is zo dat als een van ons er is alles goed we stappen de deur uit huilen huilen huilen. Heeft nog iemand iets dat ons kan helpen het is niet een groot probleem maar ik hoop dat mijn mannetje het leuk vindt en het voor de oppas ook te doen is. Hij is bijna 9 maanden.
 
Hoi,

Ik heb geen gouden tip voor je, het is een fase waar ze doorheen moeten en bij de een houd het langer aan als bij de ander.
Wat ik deed als de buren even moesten oppassen zorgen dat Daan even was afgeleid met drinken of een koekje en ging dan snel weg zonder verder nog iets te zeggen.

Groetjes Saskia
 
Hoi hoi,

Dit is idd een fase wat elk kindje doormaakt, de één heeft het sterker dan de ander.
Wij hebben Max altijd laten weten dat we weer terugkomen, als hij ons even niet ziet!

Je kan dit heel goed op spelenderwijs leren door het Kiekeboe spelletje te spelen en dat steeds verder uitbreiden. Zo leert hij dat als hij je even niet ziet, dat je tóch terugkomt!

Heel veel succes en echt, er komt een tijd dat het overgaat. Ik zou me er niet zoveel aan storen, het is iets heel natuurlijks, zo geeft je kind zijn grenzen aan.....

Groetjes Claudine, mama van Max
 
Terug
Bovenaan