eenkennigheid

Weet een moeder en/of vader of eenkennigheid ook te maken kan hebben met slecht in slaap komen van een baby. Als wij onze zoon op bed leggen en weg gaan begint hij erg hard te huilen. We proberen hem te laten huilen, maar is dan op een gegeven moment erg overstuur. Onze zoon is nu bijna negen maanden oud.
Heeft iemand tips?
 
ik denk dat jou kindje   bang is om alleen gelaten te worden

denk nie dat ik egt een tip heb miss cb wel

maar wat ik wel eens doe ik van te voren zeggen van dat is jou bedje en daar ga jij nu even in slapen en als je wakker word dan komt papa of mama jou halen weer en gaan we weer spelen maar dan moet je eerst even lief slapen papa en mama zijn beneden en je hoeft nie bang te zijn of zo iets s6 er meee gr mama van j
 
Hoi,

Daar hebben mijn kinderen gelukkig geen last van gehad al kan dat bij de jongste nog komen, maar dat is meer verlatingsangst!
Wat blijkt te helpen is als ze nog horen, dus als je hem op bedje legt, zou boven kunnen opruimen of strijken en dan kun je af en toe zachtjes iets mompelen dan blijft je kind te horen en weet hij dat je er bent!

Gr MJ
 
quote: jay_jm reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-08-2008 14:13:36'));

ik denk dat jou kindje   bang is om alleen gelaten te worden

denk nie dat ik egt een tip heb miss cb wel

maar wat ik wel eens doe ik van te voren zeggen van dat is jou bedje en daar ga jij nu even in slapen en als je wakker word dan komt papa of mama jou halen weer en gaan we weer spelen maar dan moet je eerst even lief slapen papa en mama zijn beneden en je hoeft nie bang te zijn of zo iets s6 er meee gr mama van j



We vertellen hem ook wat je aangeeft, moet zeggen dat het tot nu toe twee keer is gebeurd en verder is het een heel makkelijk kind! Denk ook dat het te maken heeft met zijn kunnen, hij kan ineens zoveel en misschien moet hij dat verwerken in zijn bedje.. We mogen niet klagen met hem, maar je maakt je dan zo gauw zorgen.
Bedankt voor je reactie.
 
quote: mary jane reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-08-2008 14:57:48'));

Hoi,

Daar hebben mijn kinderen gelukkig geen last van gehad al kan dat bij de jongste nog komen, maar dat is meer verlatingsangst!
Wat blijkt te helpen is als ze nog horen, dus als je hem op bedje legt, zou boven kunnen opruimen of strijken en dan kun je af en toe zachtjes iets mompelen dan blijft je kind te horen en weet hij dat je er bent!

Gr MJ



Bedankt voor je reactie. Gelukkig is het nu pas twee keer gebeurd dat het lang duurde, alhoewel lang, een uurtje en een keer twintig minuten voordat hij sliep. Het is zo'n makkelijk kind en daarom maak je je gauw zorgen.
het kan ook te maken hebben dat hij weer meer kan, kruipen, meer met zijn stem. Misschien moet hij dat verwerken op een dag.
 
onze dochter was ook die leeftijd toen ze dat deed en ik was inderdaad ook even aan het rommelen boven ze bleef dan wel mopperen en af en toe hield ze dan op om te horen of ik niet stiekem de trap af ging wat een slimmerds dit duurde wel even ze heeft het trouwens nog vele malen gehad nl met anderhalf en 2 en zelfs nog af en toe ik wordt er soms kriegelig van maar ik vertel altijd(soms tot vervelends toe wat ik doe waar ik ben en vooral dat ik gauw terug ben
 
Hoi,
Mijn zoon is 8 maanden en ik had het ook. Ben vorige week op het buro geweest en het eerste wat ze vroeg was hoe het met het slapen ging. Het schijnt heel normaal te zijn dat kinderen op deze leeftijd verlatingsangst hebben. Wat je dan het beste kan doen is als je je kindje in bed stopt zeggen dat je straks nog eens komt kijken, niet treuzelen en zonder emotie zeggen. Na 5 minuten ga je kijken, je kind ligt natuurlijk al lang de longen uit zn lijf te schreeuwen maar gewoon weer onderstoppen en een aai over de bol, niet uit bed pakken, niet zingen en zeker er niet bij blijven. Dit doe je iedere 5 minuten, niet korter en niet langer. Het is heel lastig en het kan echt lang duren maar als je het nu niet aanpakt blijft dit zich herhalen. Hij moet leren dat je niet echt weg bent maar in de buurt. Het is ff bikkelen maar na een weekjeben je er doorheen.
Wat ook kan is dat hij een nieuw slaapritme aan het zoeken is. Slaapt hij nog 2x? Misschien is hij wel gewoon toe aan 1 slaapje. Dat scheelt bij ons ook enorm.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, en sterkte ermee.
Succes,
Proud mamma
 
Terug
Bovenaan