Hoi,
Mijn zoon is 8 maanden en ik had het ook. Ben vorige week op het buro geweest en het eerste wat ze vroeg was hoe het met het slapen ging. Het schijnt heel normaal te zijn dat kinderen op deze leeftijd verlatingsangst hebben. Wat je dan het beste kan doen is als je je kindje in bed stopt zeggen dat je straks nog eens komt kijken, niet treuzelen en zonder emotie zeggen. Na 5 minuten ga je kijken, je kind ligt natuurlijk al lang de longen uit zn lijf te schreeuwen maar gewoon weer onderstoppen en een aai over de bol, niet uit bed pakken, niet zingen en zeker er niet bij blijven. Dit doe je iedere 5 minuten, niet korter en niet langer. Het is heel lastig en het kan echt lang duren maar als je het nu niet aanpakt blijft dit zich herhalen. Hij moet leren dat je niet echt weg bent maar in de buurt. Het is ff bikkelen maar na een weekjeben je er doorheen.
Wat ook kan is dat hij een nieuw slaapritme aan het zoeken is. Slaapt hij nog 2x? Misschien is hij wel gewoon toe aan 1 slaapje. Dat scheelt bij ons ook enorm.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, en sterkte ermee.
Succes,
Proud mamma