Eenpersoons bedje


Hallo allemaal

Ik zal me even voorstellen ik ben Peggy 21 jaar moeder van zoontje van 2,5 jaar zijn naam is Eluciano.
Woon samen met me lieve vriend (ook de vader van ons  zoontje) en onze hond.
Wij hebben drukke plannen voor een 2de vandaar dat ik hier nog nooit heb gereageed op het forum ik zat dus de hele tijd op het forum zwanger worden.
Nu willen wij ons zoontje leren om in een 1persoons bedje te laten slapen, om alvast te wennen voordat ik straks zwanger ben en de baby er is.
Wie heeft er tips voor mij of ervaringen en kan mij helpen?
En wat is de juiste leeftijd voor een groter bed?
Alvast bedankt voor jullie reactie

Groietjes Peggy
 
Hoi Peggy,

Onze zoon is 2 jaar en 7 maanden. Hij slaapt sinds 2 weken in een 1 persoonsbed. We hebben het bed samen met hem uitgezocht. Ook het beddegoed.( Bob de Bouwer  )We hebben het bed opgezet terwijl hij om ons heen drentelde, en toen het klaar was hebben we hem er even op laten spelen. Daarna hebben we hem voor zijn middagdutje erin gelegd. Geen problemen gehad. Hij vond/vind het prachtig! Zijn ledikant hadden we voor de zekerheid nog even op de logeerkamer gezet. Je weet maar nooit... Maar dat was niet nodig! Ik ben net zwanger van onze tweede. Maar dat was voor ons niet de reden om een groter bed te kopen. Het ledikant werd echt te klein, en we hadden het idee dat hij toe was aan een groter bed. Door het nu te doen, en niet vlak voordat de baby komt, hopen we ook te voorkomen dat hij denkt dat hij alles moet afstaan aan de baby. Hij houd zijn eigen kamertje, maar heeft wel een nieuw bed en een nieuwe kast gekregen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes, Kat
 
Misschien een ideetje om de overstap naar een Groot Bed wat minder drastisch te maken. Wij hebben voor ons zoontje toen hij bijna drie werd een Ikea meegroeibed gekocht (overgenomen van een buurvrouw). Een bedje van 1.30 m. dat je kunt  uitbouwen tot een gewoon bed. Er bestaat ook een meegroeimatras voor dit bed. Wij hebben het kleine ledikantje met veel ceremonieel afgebroken en het nieuwe bed in elkaar gezet. Hij kreeg er ook een  dekbedje in tussenformaat bij en leuk beddengoed. De eerste middag kwam er natuurlijk niets van slapen maar daardoor was hij 's avonds zo moe, dat hij er de eerste als een roosje in heeft geslapen. Het voordeel van zo'n meegroeibed is dat je dan niet  zo'n klein hummeltje  in een mega-bed hebt. Dat vind ik altijd een beetje  verloren eruit zien. Succes!
 

Bedankt voor jullie reacties,
Wij willen van de week even naar ikea gaan om een bedje voor hem uit te zoeken,
Ik laat wel weten hoe het is verlopen,

Groetjes Peggy
 
hoi,
misschien een beetje laat maar ik wou je toch vertellen,
onze oudste was tweenhalf toen zyn broertje geboren werd
en wy besloten om een bedje (ledikantje) te kopen waar je twee spyltjes kan uithalen zodat ze er wél zelf in- en uit kunnen,(gemakkelyk als je zwanger bent en niet kan tillen)
en dat je kan ombouwen tot juniorbed (door twee extra panelen)
werkt perfekt,de overgang is minder groot(hy kreeg het trouwens al toen ik vyf maand zwanger was) en ik kan er zeker van zyn dat myn oudste niet gaat dwalen door het huis
...vind ik veel te gevaarlyk zo alleen en dan overal aanzitten...brr
maar goed,dat was myn idee natuurlyk,
he  veel geluk  met je zwangerschap en succes,anne
 
Terug
Bovenaan