Eens een zo goed eter.........nu een DRAMA!!!!!

He mama's,

Mijn zoontje (bijna 9 maanden) at altijd geweldig. Brood, avondeten, fruit, soepstengel...alles ging erin. Maar sinds een paar dagen is het echt een DRAMA! Hij eet wel gewoon fruit, yochurt, soepstengel etc. Maar brood tussen de middag en avondeten vertikt ie gewoon. Hij begint met zn armen om zich heen te slaan zodra de lepel zn mond nadert met als gevolg dat alles dus onder zit. Maar dat vind ik nu niet zo erg. Ik heb niets veranderd qua eetrituelen en benadruk altijd zn eten positief. Dus...'nu gaan we lekker  eten'...n 'hmmm...dat smaakt lekker!'. Maar ineens vind ´hij het avondeten en brood dus helemaal niets meer. Ik heb geprobeerd met een potje in plaats van vers en broodbeleg heb ik iets anders geporbeerd. Maar ook dat niet helpt. Hij spuugt het niet uit. Als het eenmaal in zn mond zit eet hij het wel op.

Kan iemand mij helpen?????

KNufje

Misschien wordt je zoontje ziek of verkouden. Dan smaakt het eten niet lekker of doet zijn keel pijn bij het eten.
Of misschien heeft hij een niet eten fase.
Ik zou gewoon het eten blijven geven dat je nu ook geeft, niet iets anders aanbieden, dan heb je kans dat hij dat iedere keer wil, en geen extra tussendoortjes.
Mijn mening is als hij honger krijgt gaat hij echt wel eten.
Mocht het lang duren, dan kan je als je je zorgen maakt altijd langs het consultatie-bureau of huisarts.
Succes!!!

Hoi,

Alle kinderen hebben af en toe een niet-eten-fase. Vooral brood en avond eten is dan een ramp. Ze willen het niet.
Ik heb op een kinderdagverblijf gewerkt en ook in mijn omgeving zie ik dit veel. Blijf gewoon hetzelfde aanbieden als altijd, op een gegeven moment eten ze weer.
Hou er wel rekening mee dat deze fase niet 1x voorkomt. Ze hebben dit dus vaker.
Niet teveel tussendoortjes en blijven aanbieden. Wil hij niet, geen drama morgen weer een dag.
Succes

Liefs Reneke

Hoi,

ik heb wel eens van een andere mamma gehoord dat zij dit probleem ook had, en die heeft toen als tip gekregen om haar dochtertje zelf te laten eten. Die was toen ongeveer 10 mnd, wat ik ook wel vroeg vindt klinken, maar het heeft bij haar wel geholpen.

Zelf heb ik er nog geen ervaring mee, mijn zoontje is net 6 mnd en die leert nu net van een lepeltje eten.

succces en liefs

Rina

Lastig, ja je hoort vaker dat ze dan misschien iets onder de leden hebben, verkoudheidje ofzo. Of krijgt hij misschien tandjes dat zijn mondje gewoon pijnlijk is?

Succes, Bianca

Bedankt mama's voor alle goede tips. Het was inderdaad een paar dagen. Gister at hij zn brood en avondeten ineens weer gewoon op. Heb hem bij zn avondeten een lepeltje in zn handje gegeven. Dat vind hij echt geweldig. Mama heeft een lepel en Silas ook. Iedereen blij .

KNufje

Terug
Bovenaan