Eenzaam als man werkt?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik wil niet teveel klagen, want ik heb echt een schat van een man. Alleen: hij is er deze maand bijna nooit! Mijn man is muzikant (nou ja, musicus, afgestudeerd aan 't conservatorium, maar hij speelt geen klassieke muziek maar rock 'n' roll). Hij heeft op dit moment heel veel optredens - wat voor het geld heel fijn is, want we zitten best krap, maar ik mis hem zo! Hij is nu al 14 dagen elke dag zo'n 12-14 uur van huis, met maar 1 dag rust tussendoor...

Ik ben pas 10 weken zwanger, en de afgelopen 6 weken waren echt heel zwaar. Ik vond het eventjes wel best om alleen te zijn (behalve toen ik een bloeding kreeg met 7 weken, toen heb ik m'n zus gebeld of ze wilde komen), maar nu ik weet dat alles goed is met de kleine, wil ik graag plannen maken! Maar mijn man is steeds alleen even thuis om te slapen, en dan moet-ie al weer weg.... Pffft. En mijn ritme is natuurlijk heel anders dan dat van hem - als ik moet werken is hij thuis, en andersom.

We hebben het nog niet echt over de kinderkamer kunnen hebben of over kinderopvang, of zelfs hoe 't voelt nu we weten dat het goed gaat met 't kindje... Hij is normaal gesproken heel lief en kan ook goed over zijn en mijn gevoelens praten, en dat mis ik zo! Misschien dat ik daarom zoveel op dit forum zit - ik heb 't echt even nodig om dingen uit te wisselen.

Heeft iemand tips om de tijd door te komen tot hij weer wat minder werk heeft? Ik kan niet tegen hem zeggen dat-ie minder moet werken, want dan kan de rest van de band ook geen geld verdienen, en ze hebben net een hele magere periode achter de rug. Ik wilde eerst de tijd doden met studeren, of met beginnen het huis uit te mesten, maar ik heb daar nu totaal geen energie voor. *zucht*

Alle tips zijn welkom! Pfft... sorry voor het 'klagen', maar ik zie het echt even niet meer zitten. Het leven van een muzikantenvrouw gaat niet over rozen...

~Hilde

Hai Hilde

Mijn man is 'braaf' 'savonds en in de weekenden thuis en wij kunnen dus wel veel oevrleggen en plannen... Ik kan me voorstellen dat je dit mist!
Kan je niet af en toe mee? Dan ben je tijdens het reizen samen. Of een gezamelijk dagboek maken? Kan jij opschrijven wat jij beleeft, denkt en voelt als het jou uitkomt. Hij kan het lezen en reageren wanneer het hem uitkomt. Ook leuk voor later...

Veel succes!

groeten,
Rosanne. 19 wkn 2 dgn.

Hoi hoi,

Ik herken het wel. Mijn vriend is gedurende de hele zwangerschap tot  1 jaar erna, alleen in de weekenden thuis (hij werkt bij Defensie).
Normaal is hij ook veel weg, maar nu gieren de hormonen door mijn lijf, dus heb ik er meer moeite mee dan ooit.
Ik probeer me gewoon gedurende week bezig te houden. En ik ben aardig geveld door moeheid, dus ik lig elke avond, zonder schuldgevoel, vroeg op bed.

Groetjes,
Sigrid H.
25 wk

Nee, meegaan is niet zo handig - hij moet vaak aan de andere kant van 't land spelen, en dan moet-ie om 15 uur weg, en komt pas om 4 uur 's ochtends weer thuis.. niet echt fijn voor mij dus! Ben toch al zo moe, en ik moet vanaf overmorgen ook zelf weer overdag werken, dus dat gaat niet.

Dat van dat dagboekje vind ik wel een goed idee!! Tot nu toe communiceerden we met briefjes op de badkamerspiegel, maar dat schiet ook niet echt op als je echt je gevoelens kwijt wil... Maar voor overleggen over het kamertje en rommelmarkten afstruinen is het niet echt een optie natuurlijk.. :) Ik ga het zeker proberen!

~Hilde

Hoi Hilde,

Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!!!
Ik had eerst ook zo'n goede voornemen om mijn gevoelens etc in een dagboekvorm te schrijven. Nou.......het boekje heb ik maar er is nog niets ingeschreven en ben nu al 34 w zwanger haha.
Maar misschien helpt het voor jou.
Ik zit vanaf mijn derde maand thuis en mijn man werkt. Hij is automonteur en is dus 'savonds wel thuis. Probleem is dat hij dan ook nog vaak bijbeunt. Niet erg want zoals jij zegt. 'geld is wel meegenomen'
Ik heb samen met mijn manneke de afspraak dat voordat we gaan slapen minimaal een kwartier praten. Maakt niet uit over wat. Dit houd de relatie wel op pijl moet ik zeggen.
Het gekke is dat ik eigenlijk nog zoveel wil doen, maar er komt gewoon helemaal niets uit mij.
Maar ff een vraag. Zal hij ook zo druk zijn als jullie een kleine hebben????

He doe rustig aan

gr liesbeth

Hoi hoi,

Joh wat naar voor je. Wel fijn dat je zo goed met hem kunt praten.
Tip; heel veel op dit forum zitten en lekker je verhaal doen. We reageren altijd. Oh ja en lekker veel bellen met hem en veel langs bij vriendinnen.

Maar ja het is natuurlijk veel fijner als hij thuis is. Zeker in die beginperiode. Dan moet je emotioneel gezien nog zo aan het idee wennen ( tenminste dat had ik heel erg ). Dat wordt gelukkig wel minder hoor.

Sterkte Juffie

echt goede tips heb ik niet. maar het is misschien wel verstandig dat hij in de laatste weken van je zwangerschap niet al te veel plant. Nu mis je hem op het emotionele vlak, maar straks zul je hem naast emotioneel ook in praktische zin nodig hebben: dingen pakken, waar jij niet meer bij kunt, stukjes huishouden, boodschappen enzo. en natuurlijk de kamer en dat soort dingen uitzoeken.
En een bevalling kan heel snel verlopen (eigen ervaring): dan moet hij niet eerst 3 uur moeten reizen om thuis te komen, want die tijd wil jij niet alleen zijn.

Verder wens ik je voor nu heel veel sterkte, want zoals ik al zei: echt zinnige tips heb ik niet voor je.

greet

Terug
Bovenaan