<p>Lieve allemaal,</p><p>ik weet even niet wat ik met mezelf aan moet, dus schrijf het hier maar even op... Inmiddels ben ik ruim 12 weken zwanger van de eerste en eigenlijk gaat alles goed, zelfs van de week het goede nieuws gekregen dat de uitslafen van de NIPT+nevenbevindingen allemaal negatief waren. Volgende week gaan we zelfs 3 weken op vakantie. Maar... ik voel me zó alleen. Er komt vanalles op me af en ik vraag me af of ik het allemaal wel kan en geschikt ben. Ik vind het zo overweldigend allemaal, hoe moet dat straks toch allemaal? Ook voelt het alsof ik niks goed kan doen, de simpelste dingen zoals de was, dat mijn vriend van de week ineens zegt: heb je niet gewassen? Nu heb ik geen broeken meer. En terwijl ik het schrijf denk ik ook echt waarom grijpt me dit zo onwijs aan? Zelfs een hobby zoals naaien durf ik nu gewoon niet, want ik ben bang dat ik iets fout doe waardoor ik wederom bevestigd krijg dat ik dus inderdaad niks goed kan doen. En ik wil juist zo graag me goed voelen en uitkijken naar al het moois dat komen gaat en leuke plannen maken. Maar het lukt me niet. Want het voelt alsof ik er alleen voor sta, kan mijn gevoel met niemand delen en mijn vriend kan alleen maar kijken naar praktische dingen zoals geld en vindt het onzin nu al naar babykamers te kijken of heeft er geen zin in. </p><p>Ik wil me heel graag “ herpakken” en het positiever in gaan zien. Iemand ervaring hiermee, herken je het gevoel? En heb je tips wat te doen? </p>