eenzaam en alleen

Hoi meiden,

ik weet dat ik niet de enige ben, maar om dit moment voel ik mij wel heel erg alleen.
Vrijdag eerste gesprek voor iui, volgende week ongesteld worden of niet. zoals ik mij nu voel zeg ik ja, weer niet zwanger. Dat maakt het er allemaal niet beter op en ook niet makkelijker om vrijdag dat gesprek in te gaan ben ik bang voor. De spanning zit er al aardig in.
Niemand in mij omgeving die echt begrijpt wat er in mij omgaat en wat je voelt. Mijn partner ziet wel dat ik verdrietig bent, maar weet niet precies wat ik voel, want dat kan je gewoon niet uitleggen.
het is allemaal even ... op dit moment.

Liefs

Het komt zo vaak voor, maar toch ben je eigenlijk alleen in dit soort trajecten. Inderdaad kun je er met weinig over praten en als mensen het niet zelf meegemaakt hebben, kunnen ze zich echt niet voorstellen hoe zwaar en heftig het is om dit soort trajecten te moeten doorstaan.

Blijf goed praten met je partner, en ik spreek uit eigen ervaring: het gaat met ups en downs. Probeer de downs niet je leven te laten overheersen. Maar t blijft moeilijk.......

Wenser (ronde 32, 3 x IUI gehad)

Het is ook heftig, net of je als vrouw faalt. Je loopt er ook niet mee te koop en als mensen het weten krijg je soms ook nog eens van die domme opmerkingen. Het traject lijkt eng, maar je wordt er wel makkelijker in. Het went min of meer. Mannen staan er anders tegenover, ze balen wel, maar laten het minder merken. Voor hen gaat een zwangerschap pas leven als de kleine geboren wordt. Hier op het forum heb ik veel aan de anderen gehad. En nog. Uit je hier vooral. De meeste herkennen het echt wel.

Helaas weet ik ook precies wat je bedoelt. Ondanks dat ik na ruim 40 rondes nu wel een heerlijk mannetje heb, ken ik het gevoel nog goed!

Probeer de spanning en het negatieve gevoel om te zetten in een opluchting. Zo van 'eindelijk actie, er wordt nu echt aan gewerkt!'. Mij heeft dat veel geholpen. Natuurlijk, weer ongi blijft gewoon k*t, maar ik ging wel met meer vertrouwen en positiviteit de IUI's in.
Mijn kereltje is voortgekomen uit onze vierde IUI, waar we notabene geen sprankje hoop meer in hadden, omdat het eigenlijk IVF zou zijn.

In de loop van de jaren heb ik veel meiden zien gaan na een gelukt IUI poging, dus geef de moed niet op! Al weet ik dondersgoed dat dat soms echt niet meevalt...

Liefs Daisy

Lieve meiden,

Dank jullie wel voor die lieve woorden, gelukkig weet ik in min achterhoofd dat dit gevoel niet continue is, maar het blijft gewoon vervelend, en daarom ben ik zo blij dat je hier gewoon even lekker kan klagen en zeuren dat het allemaal weer niet even gaat zoals het "hoort" te gaan. En wat is horen gaan, je leest gewoon te veel dat het bij meiden niet lukt, dus je gaat gewoon bijna denken dat het normaal is om via een andere weg zwanger te worden.

Ik geef zeker niet op, maar vind het verschrikkelijk spannend op dit moment. Een vriendin zei laatst tegen mij: je bent sterker dan je zelf denkt. En die woorden blijven in mijn hoofd hangen. Vond het zo lief van haar!

Ik hou jullie op dit forum op de hoogte en duim maar morgen voor mij. Ook al is het nog maar een gesprek.

Liefs

Hallo meid,

Hier ook een verhaal van een lange kinderwens.....wij zijn ook de medische malle molen ingegaan en bij ons is onze wens na 20 rondes maar na 1x IUI in vervulling gegaan. Ik ben nu zelfs de trotse mama van een tweeling en dan te bedenken dat het sperma aantal eigenlijk iets te laag was dus het was de vraag of de eerste IUI wel kon doorgaan. Zo zie je maar.....de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Begrijp je gevoel heel goed, ik kan het me nog zo voor de geest halen. Heel veel vrouwen denken er erg makkelijk over en verdomd als het niet waar is, bij hun lukt het vaak in 1 of een paar keer. Het is zeker niet vanzelfsprekend......een kindje mogen krijgen.
Blijf alsjeblieft goed met je partner praten, het maakt jullie als stel ook sterker. Trust me!!

Ik wens jullie heel veel geluk en hopelijk is de eerste keer IUI voor jullie ook het zetje voor een mooie zwangerschap. Hou goede moed en zoals je vriendin zegt: je bent idd sterker dan je zelf denkt.

Liefs Lynn.

Terug
Bovenaan