<p>Wij zijn een gezin met 2 kinderen van 10 en 15 jaar en we hebben weinig sociale contacten, terwijl we daar wel behoefte aan hebben. Ik vraag me vaak af of er meerdere gezinnen zijn die dit herkennen. Het lijkt wel alsof iedereen een enorm netwerk aan sociale contacten heeft. Ik hoor nooit iets over eenzaamheid buiten je gezin, maar misschien is het ook wel een taboe. Onze dochter heeft wel een paar vriendinnetjes, onze zoon 1 vriend die niet echt dichtbij woont en waar hij vooral online mee gamet. Op school heeft hij wel leuke contacten maar daar blijft het bij omdat die kids uit andere dorpen komen en daar hun sociale netwerk hebben. Hij heeft wel ADD en is sociaal wat onhandig lijkt het wel. Familie hebben we hier niet of nauwelijks. Wij zijn hier een paar jaar geleden komen wonen en hebben best moeite gedaan om via school, kerk en sport mensen te leren kennen, maar het valt niet mee. Meestal blijft het bij oppervlakkig even een praatje. We hebben een paar pogingen gedaan om mensen uit te nodigen en dan werden we soms wel, soms niet terug gevraagd, maar daar blijft het dan wel bij, hoe gezellig het ook was. Ikzelf heb wel veel vriendinnen, maar die wonen verspreid over het land en spreek of zie ik maar heel af en toe. Onze buren zijn hier in dezelfde periode ook komen wonen. Zij hebben wel veel contacten opgebouwd (hebben echter werk waar ze veel mensen van kennen en een hond om mee te wandelen waardoor ze baasjes in de buurt leren kennen) en hun contacten lijken wel aan te komen waaien en daar ben ik eerlijk gezegd af en toe best een beetje gefrustreerd over/ jaloers op en daardoor vraag ik me vaak wat wij fout doen. Het zijn ook de omstandigheden die niet meezitten. Mijn man werkt nu al een jaar vanuit huis ivm Corona, Ikzelf heb ivm ziekte een half jaar thuis gezeten, ben nu weer langzaam begonnen. Sporten/kerk ligt nagenoeg stil. Al met al zitten we nu al járen in deze situatie (ook hiervoor in onze vorige woonplaats lukte het niet om leuke contacten op te bouwen, pas toen we ons huis hier hadden gekocht en deze gebouwd werd, leerden we wrang genoeg net toen een paar leuke mensen kennen, daar hebben we af en toe nog wel leuk contact mee) We hebben daardoor wel een fijn, hecht gezin gekregen maar we zouden het zo graag anders zien… ook voor onze kinderen die het zo gezellig zouden vinden dat hier mensen over de vloer komen. </p>