Eenzaam

<p>Even van mij afschrijven.. </p><p>Eerder heb ik in een topic mijn verhaal gedaan. In het kort: mijn nu ex, heeft mij verlaten toen ik zwanger werd. Ik woon nu bij mijn ouders en ben losstaand van dit alles aan het revalideren.</p><p>Mijn ouders proberen mij te steunen, maar ze zien vooral de problemen. Mijn vriendinnen willen er niet over praten omdat zij niet zwanger konden worden en mijn zussen vinden dat ik mijn ouders belast en beter weg kan gaan/abortus kan plegen. </p><p>Ik ben vandaag negen weken zwanger en mocht even uithuilen bij de verloskundige en naar mijn kindje kijken, wat is de kleine geroeid, een dikke twee centimeter. Ik ben veel misselijk en wil alleen maar hartige dingen eten, waar ik normaal gek ben op zoet. </p><p>Vandaag ben ik bij een maatschappelijk werker van Siriz geweest. Ze gaat mij helpen met huisvesting en begeleiding. Ik kon er mijn verhaal doen, wat fijn is, want ik voel me zo eenzaam. </p><p>Thuis is de spanning vaak om te snijden, niemand is blij, behalve ik. Ik kan het alleen niet delen en dat voelt zo eenzaam en verdrietig. Ik hoop in het nieuwe jaar een eigen plek te hebben, wat enorme ruimte en rust zal brengen. Gelukkig heb ik een lief hondje, die mij gezelschap houdt en superveel aan mij snuffelt en bij me licht. </p><p>Vandaag heb ik mijn lijst met babynamen aangevuld en ik heb een lieve baby pyjama aan de muur hangen. </p><p>Liefs Nieuwe Mama</p>
 
Veel sterkte voor jou, moet moeilijk zijn om zo afhankelijk te zijn van anderen en weinig begrip te krijgen! Hoop dat je snel wat meer zelf voor elkaar kunt krijgen en je weer wat krachtiger voelt. Goed dat je er over praat en hulp krijgt! Misschien kijken of je bij een (online) centuring pregnancy groepje of zwanger sport clubje oid kunt aansluiten, dan heb je wat lotgenoten om in elk geval over alles rondom het zwanger zijn te kunnen praten zonder je bezwaard te moeten voelen. Heel veel geluk gewenst!
 
Hai mommy,

Wat een powervrouw :) Knap dat je je verhaal deelt en erover wilt praten en niet in die depressieve sfeer blijft hangen.
Straks ga je het mooiste moment van je leven meemaken (althans de meeste zien dit zo ?) en dan is het juist leuk om er naar toe te leven. Het is belangrijk dat je geniet van je zwangerschap want je kan het nooit meer inhalen.
Als je zwanger bent is het leuk om babypraat te hebben en je te richten op de positieve dingetjes van het zwanger zijn/ moederschap maar ook fijn als je soms de minder leuke dingen kwijt kan!

Ik richt een praatgroepje op whatsapp op voor aanstaande/ bestaande moeders waar we over dit soort dingen kunnen kletsen.
Ik denk dat het jou ook zeker goed zal doen ?


Mommystobe123@outlook.com
Je kan hier je telefoon nummer achter laten als je er behoefte aan hebt.
Wie weet tot horens en sterkte en succes!??‍♀️??
 
Wat goed dat je de hulp zoekt die je nodig hebt om je leven met je kindje voor te bereiden. Misschien goed om je ouders te zeggen dat nu je deze keuze hebt gemaakt je behoefte hebt aan opbouwende gesprekken en ondersteuning in voorbereiding. Extra stress vanwege de problemen die ze voorzien helpt nu niet echt natuurlijk. Samen met elkaar de uitdagingen trotseren wel. Erg vervelend dat je met je vriendinnen hier niet over kunt praten. Egoïstisch vind ik het ook wel. Het is natuurlijk nog wel heel vers, je bent pas net zwanger. Misschien dat ze als de zwangerschap wat verder vordert en ze wat gewend zijn aan het idee dat jij wel snel zwanger bent geworden ze er ook wat meer voor jou kunnen zijn.
 
Vind heel sneu om dit te lezen ....

Bij mijn eerste woonde ik ook bij mijn vader ... ..

Ik hoop dat je plekje krijgt waar je beetje kan genieten van zwangerschap
 
Terug
Bovenaan