Eenzaamheid in het zwanger worden

Hoi allemaal,

Ik heb nog nooit iets op zo'n forum gepost, maar ik ben de laatste maanden wel enorm veel aan het lezen. Ik ben bij mezelf nagegaan waar die drang vandaan komt en ik merk dat ik mij erg eenzaam voel in het proces om zwanger te worden. Het is een onderwerp (wat ik in ieder geval) niet deel met de mensen om mij heen omdat ik ze ook graag zou willen verassen als het eenmaal gelukt mag zijn. Herkenbaar? Met mijn vriend kan ik er ook niet tot in den treuren over praten want hij begrijpt het ook niet zo. Het is ook niet zijn lichaam natuurlijk. Ik hoop hier wat mensen te treffen die net zo onzeker zijn en wellicht ook geen/of weinig mensen hebben waarmee ze dit delen.

Even een stukje over mij: ik ben 26 jaar oud, ruim vier jaar samen met mijn vriend (34). We hebben samen een prachtige koopwoning (zoveel geluk mee!!) gericht op gezinsuitbreiding want dat stond wel op ons lijstje. Sinds oktober 2022 hebben we besloten dat we "een ongelukje" willen verwelkomen. Ik heb mijn spiraaltje laten verwijderen en wilde de natuur op zijn beloop laten. Maar de enorme controlfreak die ik ben ging dat natuurlijk niet. Dus in de weer met ovulatietesten... Ik heb nog nooit zo vaak in een potje geplast als de afgelopen maanden haha! Ik zit momenteel op het wachtbankje met mijn NOD dit weekend.
Graag hoor ik van anderen die zich herkennen en mijn verhaal en zich ook eenzaam/onzeker voelen in dit super spannende proces!

Liefs,

 
Hoi hoi,
Ik snap het helemaal. Het is toch iets waar je niet snel met mensen over zult spreken "we hebben van het weekend weer lekker geklust, want we hopen zwanger te worden".  Als jullie sinds oktober bezig zijn, is dat nog niet heel lang. Veel koppels raken binnen een jaar wel zwanger, maar op dit forum lees je ook genoeg verhalen van mensen die al jaren bezig zijn. Ik hoop dat dat je bespaard blijft, want als je het eenmaal wilt, duurt elke week wachten lang... Maar je bent nog jong, dus ik wens jullie snel een positieve test toe!
Groetjes!
 
Hi hoi,
Leuk dat je reageert! Haha nee precies dat is geen onderdeel van de dagelijkse gespreksstof. Ik vind het vooral moeilijk dat je niet weet hoe lang het gaat duren. Als iemand mij met zekerheid kon vertellen dat ik gewoon een jaar geduld moet hebben zou ik het geen probleem vinden haha. Het is die onzekerheid of het ons mag lukken waar ik vooral mee zit. Dit komt ook door vruchtbaarheidsproblemen in de familie en omgeving. Dan ben je er meer bewust van dat het helemaal geen gegeven is. Niet dat daar voor nu gelukkig enig teken van bij mij is hoor maar het is toch een angst door ervaringen van naasten. 
Lief bedankt!
Groetjes
 
Lieve Gebruiker10420285,
Wat moedig om je eigen verhaal dan nu te delen op dit forum! Heel mooi dat jullie ervoor willen gaan❤️ Vanaf het moment dat je stopt met anticonceptie voelt het op dat wachtbankje elke keer ellendig lang, het is dan ook telkens weer een teleurstelling als de menstruatie doorzet. Ook kan je je van alles afvragen, heb ik nou ineens pijnlijke borsten? Ben ik misselijk? Allerlei vragen gaan door je heen, hormonen kunnen je soms echt een beetje gek maken, haha. 
Ik zit nu niet in dezelfde situatie als jij maar ik herken het zeker van toen ik was gestopt met de pil. Ook wij zouden het 'gewoon' afwachten maar ik begon vrijwel direct toch met ovulatietesten. Wij hebben inmiddels een heerlijke kleine meid van bijna negen maanden oud!
Het is fijn als je hier op het forum wat meer meiden leert kennen zodat je je minder eenzaam voelt op weg naar een positieve test! Het is ook heel dubbel als de omgeving er wel vanaf weet, dan heb je de keerzijde van dat ze continue vragen of je al zwanger bent, dat kan ook veel verdriet opleveren als het nog niet is gelukt. Voor beide kanten zijn er dus genoeg positieve en negatieve dingen te zeggen.
Mocht je gewoon je verhaal kwijt willen of gezellig willen kletsen, mag je mij zeker contacten!
Ik wil jullie veel geluk toewensen!
 
Ik snap je zooo goed... ik zit in dezelfde situatie, op het spiraaltje na. Wij zijn sinds november bezig en elke week duurt inderdaad veelste lang. Ben zo bang dat het te lang gaat duren ? kon ik maar weten wanneer en ben ook zo benieuwd wanneer ik mag zeggen dat ik zwanger ben. Ik gun dit iedereen.. jou ook, mezelf ook ♥️
 
Hopelijk worden we snel zwanger en ervaren we een gezonde zwangerschap! ♥️
 
Wat een lieve berichten, bedankt meiden! Ook moedig van jullie om hierop te reageren en jullie verhaal te willen delen!❤️ 
@Aysa: Het is inderdaad heel dubbel want wel delen leidt inderdaad tot heel veel vragen en misschien wel te veel betrokkenheid inderdaad. Levert misschien ook alleen maar stress op haha. Valt overal wat voor te zeggen denk ik dan maar. Wat fijn dat het jullie gegund is om een mooie gezonde dochter te krijgen! Heeft het bij jullie lang geduurd vanaf het moment dat je de knop om hebt gezet?
Mijn kans voor deze maand is helaas alweer verkeken, maar dat is nog prettiger dan die onzekerheid van 2 weken. Nu kan ik me weer focussen op de volgende ronde. Het is niet anders! 
 
Ah lastig hè! Ik hoop ook voor jou dat het snel raak mag zijn en/of dat je wat rust vind in het proces. Eventueel door het er met gelijkgestemden over te hebben. Deze reacties hebben mij al enorm geholpen! De openheid is gewoon heel prettig.
Het is je enorm gegund en ik hoop inderdaad ook dat je snel prachtig nieuws mag delen, hang in there! 
 
Terug
Bovenaan