Eenzame kraamtijd

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ons zoontje is nu bijna 7 maanden oud en is dus midden in de eerste Corona golf geboren. Mijn kraamtijd heb ik bijna helemaal boven in bed doorgebracht. Met de kraamhulp even de baby in bad doen was al teveel. Ik vloeide best lang en de hechtingen waren gaan ontsteken. <br /><br /></p><p>Door Corona hebben we de eerste maand zo goed als niemand gezien. Pas nu merk ik hoe eenzaam en depressief die tijd is geweest. Ik krijg er nu juist meer verdriet van. In die tijd zelf ging alles langs me heen. </p><p>Zijn er meer ouders die dit ervaren? Zo ja hoe gaan jullie hiermee om?</p>
 
Dag Lieve mama's, Ik ging net in bed kruipen toen ik dit topic zag.. Wat sterk van jullie, dat jullie hier zo over spreken.
Ik zelf ben ook bevallen tijdens de corona golf. Het was een zware periode. Ik heb niet echt een grote sociale kring.
Maar tijdens deze periode werd dit nog duidelijker. "Niet eens 1 kaartje". zelfs "geen  cadeautje tot op de dag van vandaag" ..
Het was echt een zware periode met een peuter die de quarantaine volledig beu was.. , Maar deze ervaring heeft mij juist meer kracht gegeven.  
Ik heb hiervan en serieuze les geleerd. Het blijft gewoon jammer dat de kraamtijd zo'n triestige periode was en die stempel krijg je er niet meer af.
Ik wil toch nog eens mijn respect uit drukken voor allee mama's die dit ook hebben ondergaan, van bevallen met een mondkapje op tot een eenzame kraamperiode!
Zoals sommige van jullie al weten ben ik ondertussen mijn eigen blog gestart (hier)  waar ik mijn ervaringen als jonge mama deel, ik heb enorm veel steun gekregen van de mama's hier fijn dat we er zo voor elkaar kunnen zijn!  -Dikke kus -
 
Ogh dat lijkt me zo vervelend om te hebben moeten bevallen tijdens corona tijd en vooral dit voorjaar. Begrijp dat je je zo voelt. Alles voelt zo beperkt. Ik ervaar het nu ook een beetje. Ben zelf bevallen vorig jaar december. Net voor corona tijd. Maar toen ik bevallen was heb ik nog een aantal weken moeten herstellen. Het was ook hartje winter, slecht weer. Dus ben ook niet veel buiten geweest met de kleine. Ze had ook nog veel last van reflux. Dus zat destijds al veel binnen. Pas begin februari begonnen met kraamvisite en in maart begon de lockdown. Nog lang niet iedereen heeft ons kleintje gezien. En nu word ze bijna 1 jaar. Wie weet hoe dat eruit gaat zien. Had het wel met familie en vrienden willen vieren. En sowieso dit jaar had ik veel meer willen doen met ons kleintje en laten zien. Maar vind alles zo risicovol in deze tijd. Heel rare tijd. Laten we onze kleintjes maar veel knuffelen, dat helpt :))
 
Terug
Bovenaan