Eenzame mama to be.

<p>Lieve mama's (to be), </p><p>Ik ben in verwachting van ons eerste wonderbaby. 25 februari mogen wij ons meisje verwelkomen en ontmoeten! We zijn zo blij! </p><p>Maar nu komt het.. deze mama heeft niet veel vrienden. Zeg maar gerust geen. Waarom? Ik heb echt geen idee. Ik merk wel dat ik dat ontzettend mis. Ik kan mijn zwangerschap niet delen dan met mijn partner. En alhoewel dat genoeg zou moeten zijn, toch voel ik me erg eenzaam.. ik had graag vriendinnen om mij heen gewild die mij vooral lekker bezighouden en afleiden. Ik doe heel hard mijn best om er voor open te staan, maar helaas nog geen succes.. Zijn er meer mama's die hier mee strugglen?</p><p>Liefs,</p><p>Eenzame mama.</p>

Wat ontzettend rot voor je! Ik hoop dat je snel nieuwe moeders leert kennen. Is het wellicht wat om centering pregnancy te doen? Dan doe je dingen in groepsverband met andere vrouwen die ongeveer even ver zijn in de zwangerschap. Of anders iets van zwangerschapsyoga? Als dat soort dingen doorgaan nu met Corona.
Veel succes! 

Ik had precies hetzelfde, en ik had ook geen partner meer. Ik heb ook niet echt vrienden of vriendinnen. Was soms ook best lastig in mijn zwangerschap, en liep ook vaak tegen dingen aan. Nu ik erop terug kijk is het idd jammer, maar ben super wijs met mijn zoontje. Ik zie het nu maar als een avontuur die mn zoontje en ik samen hebben gemaakt, en nog verder gaan maken. Wat mij erg hielp was een maatschappelijk werk van het ziekenhuis waar ik altijd een afspraak mee had als ik ook een echo kreeg. Want alle mama cursussen waar je lotgenoten leert kennen waren allemaal geannuleerd ivm corona. 

Hoi mama,
Wat vervelend dat je je zo eenzaam voelt. Ik ken het wel. Ik ben veel vrienden kwijtgeraakt door de zwangerschap en een kind te krijgen. En ook zitten ze nog lang niet in de levensfase waar ik in zit. Ik heb meiden ontmoet dankzij een zwangerschapscursus helaas door corona is dat wat lastig. Er is ook een site https://buurtmamas.nl/ hier kun je je aanmelden een soort datings site voor mamas met mamas. Ik hoop dat je je snel wat minder eenzaam voelt. Succes nog met de laatste paar weken!

Terug
Bovenaan