ja hier ook herkenning hoor. ben ook naar een andere stad verhuisd voor werk, en daar sta ik nog steeds achter, maar had niet gedacht dat het zo lang zou duren voor we contact zouden opbouwen. Toen we hierheen verhuisden was ik zwanger van nr 2. mominbalance gedaan, daar deed ik in de andere stad leuke contacten op, maar hier verliep het toch wat stroef in het begin. Later ging dat beter en leverde het iig herkenning op v mensen in de buurt. En ook de mogelijkheid het gewoon lekker over m'n zwsch te hebben.
Wij wonen hier nu 5 jaar (!) en nog steeds geen vriendin, zoals CvB hierboven ook beschrijft. De mensen die ik als echt vrienden beschouw, wonen in ieder geval een autorit ver (25min-1,5u). En idd, zo in de auto stappen is toch anders dan effe bij iemand in de buurt op de thee kunnen, zomaar. En met twee kleine kids thuis wilde ik dat wel graag, en vond ik dat in het begin ook echt eenzaam! Dan zit je je vrije dag uit te zitten met de kids, zonder volwassen gesprek. Maar, eerlijk is eerlijk, ik voel me inmiddels wel thuis hier. Echt veel lieve mensen in de buurt, die me ook echt zouden helpen als ik dat bijv nodig had. En die me groeten op straat of met wie ik een gezellig praatje kan maken in de speeltuin.
Ik zou je inderdaad ook mominbalance of ander zwsch-clubje aanraden, zoals hierboven ook al genoemd. En een 'mamacafe' ? sommige steden organiseren dat ook. Kan ook leuk zijn voor als de kleine er eenmaal is. Ik zie hier op het forum ook wel eens berichtjes langskomen van 'vriendinnen/moeders in ... gezocht', ook een idee? Succes iig!
En gefeliciteerd natuurlijk met je zwangerschap! geniet ervan, tis en blijft onwijs bijzonder.