Eerder beginnen met bepaald eten.

<p>Hoi! Na mijn recentelijke vraag over inbakeren was ik naar nog iets benieuwd! Mijn baby is 5 maanden en heeft koemelk allergie. Bij sommige baby’s met koemelk eiwit allergie is er een natuurlijke afkeer tegen melk. Helaas is dit in het geval van mijn zoon ook, de fles gaat er echt met moeite in en vaak maar een paar slokken. Wij staan wel onder toezicht van het ziekenhuis en geven onze zoon groente en fruit. Dus was ik benieuwd of er mensen zijn die hun kindjes wat eerder dan de “6 maanden” grens nog andere dingen hebben aangeboden. En dan doel ik bijvoorbeeld op maisvingers. Het is niet zo dat ik hem perse dat wil geven maar naast de melk wil ik hem toch wat andere dingen aanbieden omdat hij na die melk nog best trek heeft. Rijstebloem vind hij niets. Wat vinden jullie van granenpap bijvoorbeeld en maisvingers? </p>

Mijn zoon at met 4/5 maanden al met ons mee goed gepureerd en denk aan soep en broodjes die in de soep zacht zijn gemaakt.. Cb is hierop tegen maar hij is er goed van gegroeid en eet nu alles :) 

Je kan vanaf 4 maanden al beginnen met oefenhapjes en ik ben zelfs met 3 maanden al begonnen dus dat zou ik zeker proberen als je aangeeft dat de melk er alleen met heel veel moeite ingaat. Heeft je zoontje wel speciale melk?

Ik zou wel even opletten wat je precies geeft (denk vooral aan zoutgehalte en grove vezels), maar voorzichtig aan eens met een maisvingertje ofzo beginnen lijkt me geen enkel probleem! Ik geloof dat wij bij ons zoontje daarmee ook niet tot 6 maanden hebben gewacht...

Wij geven ons zoontje nu bijna twee weken twee maisvingers per dag. Hij is volgende week 6 maanden. Hij vindt het prachtig! We zijn wel ook iets eerder begonnen dan 4 maanden met oefenhapjes omdat hij een flink hongerige baby was. We gaan nu ook beginnen met granenpap (voorheen rijstebloem). 

Ja hij drinkt nutramigen puramino maar vind die melk gewoon niks. Appel vind hij heel lekker, groente iets minder. Ik zou het voor hem prettig vinden als hij tussen ook eens iets anders als tussendoortje kan eten zoals een maisvingers inderdaad ?

Maisvingers krijgt die van mij al vanaf 5 maanden. Hij was er echt aan toe, klinkt gek misschien maar hij was echt zo alles uit onze mond aan het kijken, knabbelde ook al op broodkorsten en nou ja, hadden gewoon het idee dat hij daar aan toe was. Niet te vaak natuurlijk, maar 1 per dag ofzo.
Ik bleef er wel altijd in de buurt omdat ik wel wilde zien of het niet verkeerd ging (hij zich niet verslikte). Maar het ging altijd goed!
Verder deed ik ook al de lichte granen van olvarit door zijn fles heen, waardoor het beetje pap werd. Soms deed ik er ook een stuk banaan doorheen (en dan in de blender) als ontbijt. Zoiets probeer ik nu elke dag te doen (hij is nu 7 maanden), maar deed ik met 5,5 maand ook al wel af en toe. Het cb vond dit allemaal overigens prima.
Volgens mij is het gewoon een kwestie van kijken waar je kindje aan toe is. Als je het idee hebt dat hij wel meer aan kan dan alleen melk kun je het wel proberen, wij zijn daar hier niet zo enorm strikt mee (niet elk kindje is hetzelfde en het is niet zo dat alsof ze vanaf de dag dat ze 6 mnd zijn ineens van alles aan kunnen en daar vlak voor nog niet).

Terug
Bovenaan