eerder bevallen

hallo allemaal,

als je eerder bevalt dan de uitgerekende datum en je hebt 6 weken van te voren verlof aangevraagd wanneer moet je dan weer gaan werken? heb je dan nog steeds in totaal die 16 weken of moet je dan ook eerder weer aan t werk?

groetjes jolanda

Hoi,

Je houdt je 16 weken. Beval je na 4 weken; dan schuiven er 2 door naar de periode na de bevalling.
Beval je te laat; dan krijg je die tijd erbij. Dus de periode na de bevalling blijft even lang. Later bevallen dan je uitgerekende datum levert dus verlof op, te vroeg maakt niet uit.

Groetjes,

M3

hoi m3..
Ik dacht zelfs dat als je te vroeg bevalt, je uitgerekende datum gewoon blijft staan..
Want stel je bevalt 6 weken te vroeg, en je zou dan na 10 weken weer aan het werk moeten..Meestal is die tijd wel erg inspannend, en gaat het ook niet altijd even goed met de baby..Dus ik dacht zelf dat die zes weken te vroeg dan gewoon niet uitmaken, maar er geteld word vanaf de uitgerekende datum.
Heb collega die 10 weken te vroeg beviel,[ en helaas is na 5 weken hun zoontje alsnog overleden]..Maar dan zou ze dus eigenlijk alweer bijna moeten werken, op de dag dat ze zou zijn  uitgeteld..Ik weet niet precies..Volgens mij is het bij ons nl zo..
Ik ga dus maar gewoon liever voor op tijd, of een paar dagen later..Alsof je er iets in te willen hebt..haha
Groet R

Nee hoor, die 16 weken heb je sowieso!! Dus al beval je 3 weken te vroeg, dan heb je alsnog in totaal 16 weken verlof. Beval je echter later dan de uitgerekende datum, dan krijg je de tijd die je langer loopt bij je verlof van 16 weken. Beval je dus 1 week later dan uitgerekend, dan heb je in totaal 17 weken verlof!
Gr. Anne-Marie

Wat jij zegt R, klinkt ook logisch...
Nou weet ik het eerlijk gezegd niet. In mijn betoog ging ik uit van een baby geboren tussen week 37 en week 42 van de zwangerschap.
Kan me voorstellen dat in een situatie zoals jij die omschrijft dat het dan onder ziektewet valt.
Maar ik ga niet in discussie want ik weet er het fijne niet van.

Hoi. Ik ben 6 weken te vroeg bevallen en had 6 weken van te voren en 10 erna.
Met 33,5 week ben ik opgenomen in het ziekenhuis. Die halve week was officieel ziektewet en ik heb al de 16 weken erna gehad.
Was even schrikken maar uiteindelijk vond ik het heerlijk,mijn kleintje was al 16 weken voor ik weer moest werken.

Groetjes Mikkie. mama van Teun 18-12

hoi hoi,

dit het ik gevonden bij postbus 51 jaar 2007

Stel, u bent zes weken voor de bevalling gestopt met werken.
• Voorbeeld 1: Het kind is een week te vroeg geboren. U hebt dan vijf
weken verlof voor de bevalling en elf weken erna.
Totaal: zestien weken.
• Voorbeeld 2: Het kind is twee weken te laat geboren. U hebt dan
acht weken verlof voor de bevalling en tien weken erna.
Totaal: achttien weken.
Stel, u bent vier weken voor de bevalling gestopt met werken.
• Het kind wordt twee weken te laat geboren. U hebt dan recht op
zes weken verlof voor de bevalling en twaalf weken erna.
Totaal: achttien weken.
Stel, u hebt afgesproken vier weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum
te stoppen met werken. Drie weken voor de ingang van het
verlof wordt u ziek.
• De afspraak van vier weken vervalt. U hebt zes weken verlof voor
de vermoedelijke bevallingsdatum en tien weken erna.
Totaal: zestien weken.

hoop dat dit het wat duidelijker maakt voor iedereen

groetjes moekje 31,5wkn

Hoi!
Mijn zusje is vorig jaar 12 weken te vroeg bevallen van hun kindje en op dat moment begon het verlof te lopen. Hun kindje was dus nog maar een maand na de uitgerekende datum (en ook nog maar 4 weken uit het ziekenhuis) op het moment dat mijn zusje alweer aan het werk moest. Ik vind dit een bijzonder slechte regeling en voor echt vroeggeboortes moet iets beters geregeld worden, dus wel 10 weken na de uitgerekende datum, of zoiets.

Beval je gewoon binnen de zes weken voor je uitgerekende datum, dan verandert er eigenlijk niks.

Noa

Terug
Bovenaan