eerder bijvoeding

Zijn er meer mama's die sneller zijn begonnen met bijvoeden dan 4 maanden. Ik geef mijn dochter al vanaf 3,5 maand groente en fruit en Nutrix. Ze vindt het heerlijk en ze doet het er prima op. Wanneer zijn jullie met wat begonnen? Van mijn eigen moeder heb ik begrepen dat ik zelf al vanaf 7 maanden met de pot mee at, en met een maand of 3 brood kreeg. Ik ben ook een grote meid geworden. Ik heb soms het idee dat men wat te voorzichtig s met dat soort dingen. En een allergie lijkt soms wel een modeverschijnsel. Misschien komt dat juist wel door dat we allemaal TE voorzichtig zijn. Wat vinden jullie daarvan?
 
hoi, ik ben zelf net een beetje aan het proberen met het fruit-en groentehapje. Mijn dochter is op 1-3-04 geboren, dus bijna 4 maandjes. Volgens mij is ze er aan toe en als ik haar zo zie smikkelen vind ze het lekker!!Belangrijk is wel dat ze haar flesjes heerlijk opdrinkt (nu 5x180cc bij een gewicht van ongeveer 5400gr.). VOlgens mij moet ieder dit voor zich weten. Je kent je kindje zelf het beste. ALs ze er slecht op reageren door minder fles/borst te drinken dan zou ik er zelf wel even mee stoppen en later weer eens proberen.
 
Ik ben zelf begonnen met bijvoeding met 4 maanden. Maar ik ken ook baby's die er echt nog niet een toe zijn en die het echt niet lusten. Dus het ligt echt aan het kind zelf want sommige die lusten het al met 2 maanden bij wijze van spreken en terwijl er sommige moeders moeite hebben om een hapje bij hun baby's naar binnen te brengen met 7 maanden nog.
Ik denk dat het lijkt dat allergie een modeverschijnsel is omdat de medische wereld zo geavanceerd is geworden dat hij het nu herkent en er gelijk een naam achter plakt, zoals koemelkallergie etc. etc. Vroeger kregen de kinderen dat wel maar dat werd misschien nog niet meteen herkend.
Dat is wat ik denk..........ik kan dus ook helemaal verkeerd zijn!
Maar als je baby de hapjes lekker vindt dan maar lekker geven.

Groetjes Desi mv Duncan
 
Nou ik vind dat je het helemaal zelf moet weten hoe oud jij je kind gaat bijvoeden. Mijn mannetje is net 3 maanden en hij vind het heerlijk!! Eerst voorzichtig aan geprobeert met een paar hapjes, nou dat ging gewoon prima. Zolang hij er goed op reageert is er niets aan de hand.
Groetjes
 
Ik ben ook begonnen met 4 1/2 maand om een fruithapje te geven en hij vind het heerlijk nu gaan we verder met de groentehap vind die ook weer heerlijk.Je kindje geeft zelf aan wanneer die eraan toe is.Groetjes.
 
Terug
Bovenaan