Eerder naar bed

<p>Mijn zoontje van 6 weken gaat vaak tussen 22 23 uur naar bed, we doen dan ritueel van douchen fles in het donker en dan lekker naar bed..iemand tips hoe ik dit eerder kan doen,miss rond een uur of 8 9?of komt dit vanzelf,savonds wil hij eigenlijk graag bij ons zijn en hij valt dan in slaap omdat hij zo moe is..mijn andere zoon ging wel al vanaf het begin op tijd naar bed dus ik weet niet of dit hoort of niet..</p>

Wij deden gewoon elke week een half uurtje eerder maar dan wel met hetzelfde ritueel. Dus als ie om 22 naar bed gaat week lang om 2130 en de week daarna 2100. 

Hoi wij hadden met ons zoontje van nu 12 weken exact hetzelfde. In mijn buik was hij ook al in die uren het meest actief. En ik had zoiets Ach als hij in ieder geval de nacht maar slaapt vind ik het wel gezellig in de avond. Maar rond acht negen weken wilde ik ook wel weer een beetje de avond terug. Dus ben ik het hele avondritueel gewoon eerder gaan doen en hem om 20.30 a 21.00u in bed gaan leggen. En dat ging eigenlijk gewoon meteen goed. Dus ik zou zeggen gewoon het avondritueel naar voren trekken en kijken of het goed gaat. Succes

Ik heb juist het omgekeerde probleem ? mijn zoontje van 10 weken is rond 7u echt klaar met de dag en wil gaan slapen, dan heb ik wel mn avond voor mezelf maar om 4u s’ochtends vindt hij dan weer dat de dag begint.. lastig hoor.

Ik leg onze zoon sinds deze week om 7 a 8 uur in bed. Beetje afhankelijk hoe laat hij komt voor voeding want ik voed op verzoek..
Als ie komt gaan we naar boven, schone luier, pyjama, slaapzak, gordijntjes. Voeden op ons bed, boekje lezen en slapen.. 
Hij komt dan om 4u voor voeding, leg hem daarna terug in bed en dan slaapt hij vaak rond 7

Terug
Bovenaan