Eerder naar fase 2 speen?

<p>Hey,</p><p>ik vraag hierbij even om ervaringen. </p><p>Mijn dochter is nu pas 6 weken, maar ik ben sinds vanmorgen toch al gaan proberen met de fase 2 speen. Ze had altijd al 25 min nodig met soms een boertje tussendoor, maar sinds we omhoog moesten in cc zit ik bijna 45 min wil ze hem met moeite leegkrijgen. 7 boerpauzes en soms een mondje terug, continu de hik en ze valt gewoon in slaap voor de fles leeg is....</p><p>nu had ik een fase 2 speen liggen: voor vanaf 3 maanden op de dr brown te vervangen. Ik heb hem vanmorgen gebruikt. Jeetje! Heerlijk, eindelijk weer binnen 20 minuten klaar, niet verslikt, geen hik, ligt nu heerlijk te slapen!</p><p>nu snap ik alleen niet: ik gaf aan bij het cb dat ze ineens de uren weer aan het verkorten was tussen de voedingen, hoe wil ik dan ooit van 6 naar 5 voedingen gaan als ze zelf 7x komt vragen maar steeds niet opdrinkt wat ze eigenlijk moet hebben? Oh ik moest maar bijhouden wat ze binnenkreeg en als dit te weinig was gingen ze kijken voor andere voeding??? Nou lijkt mijn verhaal toxh achteraf wel erg duidelijk voor een proffesional om eerst simpel een andere speen te testen ipv zoiets drastisch als andere voeding of niet??</p>

Ps: ik denk dus dat ze altijd teveel moeite had door de fase1 speen...dit zal toch geen uniek geval zijn? Vandaar mijn vraag om jullie ervaring, misschien dat ik het kan aangeven als tip bij het cb voor andere ouders. Want als ik dit eerder had geweten had het veel slaapgebrek en frustratie voorkomen...als iedereen om je heen zegt: oh mijne slaapt al 6u door en jij zit ineens van 4 uur ertussen terug op maar 2u ertussen...dat is echt niet leuk! En niet te spreken over je eigen rust dan he...want daarna slaapt ze ook niet direct en ik moet ook nog in slaap komen dus ik sliep steeds een uurtje/1,5...ik ben zooo blij dat mijn partner die speentjes alvast had gekocht laatst ?

Hoiii
Ik gebruikte  rond die weken ook speen 2 hoor van dokter brown
En nu met 12 weken speen 3. Omdat hij ook het omneo voeding heeft en die wat dikker is. 
Hij deed er ook een 45 min tot een uur over  en was vaak kapot van het drinken  dus dronk zn flessen ook niet Leeg. 
Met een speen groter  gaat dit prima  en snel en krijgt die gewoon  het aantal cc op die hij aangeboden krijgt
Dus gewoon lekker doen hoor als hij zich niet verslikt en zn fles netjes drinkt waarom niet ?
Geeft jou zelf ook wat meer rust  en wat meer tijd andere dingen te doen of eerder te gaan slapen. 
Het consultatiebureau  weet ook niet altijd waar ze het over hebben hoor ben ik onderhand wel achter  dus gewoon lekker je gevoel volgen en gewoon die speen 2 erop.
Beter dat ze alles binne krijgt wat  je aan bied met speen 2 en dat ze dan niet naar 2 uurtjes komt als dat je met speen 1 door blijft  gaan en ze drinkt der flesje daardoor niet leeg en komt weer eerder ?

Terug
Bovenaan