Eerder wakker met gewone melk dan met Friso?

Omdat ik op dit forum ergens las, dat Friso 3 en Nutrilon 3 teveel (onnodige) voedingsstoffen bevatten, ben ik definitief helemaal overgestapt op gewone melk (en geef vit D. bij). Maar sinds ik mijn zoontje (16m) na zijn avondeten gewone melk geef, wordt hij steevast rond een uur of 11 wakker en wil nog wat drinken. Ik geef hem dan weer gewone melk en dan is hij helemaal tevreden. Maar vroeger sliep hij altijd meteen door na zijn Friso 3, die hij bij zijn avondeten kreeg. Zou gewone melk dus inderdaad minder vullend kunnen zijn, zodat hij eerder honger heeft?

Wat zijn jullie ervaringen?
 
hoi,

Ik heb net even op het pak opvolgmelk gekeken. Daar zit 70 kcal in en 3,3 gr vet. En in halfvolle melk 50 kcal en 1,5 gr vet.

Dus kan het zijn dat hij er inderdaad minder vol van zit. misschien moet he hem volle melk geven. ( of doe je dat al?) of iets meer melk..

veel succes
Amanda
 
Hoi,

Ik denk inderdaad dat gewone melk wat lichter op de maag ligt en dat hij daarom eerder een hongerig gevoel krijgt. Je zou de melk ook wat kunnen verdikken met bambix-pap, dat deed ik ook bij mijn dochtertje en nu heb ik het wederom weer bij mijn zoontje gedaan en het werkt bij ons prima.

Groetjes van Mieke mv Lotte (17-02-12004) en Jozua (15-10-2005)
en 19,1 wkn zwanger van een kadootje
 
Terug
Bovenaan