Eergisteren positief getest: Nu vreselijk bang en onzeker

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Lees al een hele tijd mee (ook op het zwanger worden forum) en vond het nu tijd een berichtje te plaatsen. Komt ook omdat ik graag jullie advies wil!

In juli heb ik mijn spiraaltje laten verwijderen, ben 1x normaal ongi geworden en vorige wee zaterdag (06/09) had ik mijn NOD.
Ik had al sinds mijn ei het gevoel dat het wel eens raak kon zijn.
Toch durfte ik nie meteen te testen vorige week. Waar ik het geduld vandaan heb weten te halen, weet ik niet maar ik heb afgelopen woensdag (4 dagen overtijd) "pas" getest.
En dus.... hartstikke positief! De hele dag me mijn hoofd in de wolken en aan niets anders kunnen denken. Gisteren super blij opgestaan en gisterenavond hebben mijn man en ik het aan mijn ouders verteld, nog steeds blij maar onwerkelijk,

Kwaaltjes? Voornamelijk in de avonden enorm duizelig, verminderde eelust, emoties niet onder controle, opvliegers. Maar dit alles voornamelijk in de avond.
Wel ben ik al 3 dagen vreselijk vergeetachtig, doe echt stomme dingen en er komt geen eind aan (erg vervelend als je een koffer in moet pakken: ga vanacht op vakantie naar Turkijke).
Vee steekjes in mijn linker zij de hele dag door (vandaag meer dan gisteren en de dagen daarvoor), maar ook vandaag wat meer zeurende krampjes in mijn onderbuik. Net of ik ongi ga worden. Niet pijnlijk maar verontrustend. Althans, vind ik.

Door dit alles ben ik de hele dag bang voor een MK. Waarom? Ik weet het niet maar word er vreselijk bang en onzeker van. Resultaat? Jankerige buien.
Volgens mijn man moet ik me niet zo'n zorgen maken en zijn mijn hormonen me gek aan he maken. Maar waarom laat het me niet los? Ben de hele dag al aan het googlen naar symptomen en oorzaken van een MK.
Loop de hele dag naar het toilet om zeker te stellen dat ik geen bloed verlies (tot nu toe nog niks; geen druppel).

Wie stelt mij gerust, als dat an natuurlijk. Hebben meer dames deze onzekerheid gehad of maken deze nu door?

Morgen ben ik 6 weken. Na de vakantie ga ik naar de HA (ben dan 7,5 week).
Ben volgens internet 16 mei uitgerekend.

Hoor graag van jullie. En hoop dat ik morgen weer gewoon blij ben.

Liefs,
Phoeby

hoi hoi

heb niet veel tijd anders verbrand mijn eten haha maar wilde toch ff proberen je gerust te stellen, dit omdat ik ook last heb van die krampjes in mijn linkerzij enz, mijn geheugen altijd goed enz maar volgens de verloskundige is het bandenpijn ik ben nu 9 weken en 3 dagen :))) have fun en maak je niet druk

liefs rachel

hoihoi, gefeliciteerd!!!!!!!
ik kan me je onzekerheid heel goed voorstellen, en volgens mij kent zo'n beetje iedereen hiet het wel uit de begintijd. het is ook heel spannend en onwerkelijk allemaal! die krampjes en ongi-gevoel horen er gewoon bij, de een heeft het wat meer dan de ander. er gebeurt nu zoveel in je baarmoeder, en dat voel je. hij is aan het uitrekken (ook al is het kindje nog heel klein, alles is aan het werk om hem/haar te laten groeien). je baarmoeder hangt aan banden, en die worden nu (voor het eerst?) uitgerekt. dat kan nogal eens gevoelig zijn.
dus...gewoon heerlijk genieten van je zwangerschap en je vakantie!
groetjes sabine (30+3)

ja inderdaad dat bedoelde ik dus ook, ik vond bij mij nog erg vroeg, bij mijn eerste helemaal geen last van gehad, dus vond ook beetje vreemd, en toen zei ze ook de 1 heeft het wel de ander niet de 1 heeft het met 6 weken de ander met 15 weken, omdat het bij mij me 2de is is t waarschijnlijk omdat mijn baarmoeder 'weet wat hij moet doen' en dus al gaat rekken

ik hoop dat je een fijne vakantie hebt.... zonder zorgen alleen tsja zonder zorgen is het denk ik niet want iedereen heeft de zorgen of alles wel goed gaat enz, maar probeer te genieten!!!!

Rachel

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Eigenlijk hoor ik hier niet, mijn jongste dochter is nu 6 maanden, maar ik kijk toch af en toe.
Ik heb 2 kinderen, bij beide zwangerschappen elke dag wel iets gevoeld in mijn buik, een pijntje, ongi krampen, enz. Dat is dus heel normaal.
Ook heb ik een miskraam gehad, toen waren het echt flinke krampen te vergelijken met weeën, dat doet echt flink pijn.
Ook bloedverlies zegt niets, bij mijn miskraam slechts spoortjes bruin bloed, de vk dacht dat het vast een innestelingsbloeding zou zijn, maar helaas, toch mis. En bij mijn zwangerschap daarna verloor ik meer bloed, maar dat is een gezonde dochter geworden.
Het vervelende is dat je echt moet afwachten. Wat mij hielp was de gedachte dat als het fout gaat je er helemaal niets aan kan doen. Er over nadenken heeft geen zin. Het gaat of goed of fout.
Ik wens je heel veel succes en een fijne zwangerschap.

Hoi,
Die steekjes, en het gevoel ongesteld te worden had ik al vanaf 1 week nadat ik mijn ei gelegd had. Achteraf denk ik dat ik gevoeld heb dat het vruchtje aan het innestelen was.
Die steekjes zijn ook een hele tijd gebleven en zijn helemaal normaal zo in het begin. Ik werd er eerst ook wel onzeker van, omdat het zoveel lijkt op 'gewoon' ongesteld worden.

Ik denk dat we allemaal wel een beetje onzeker blijven tot we de eerste echo hebben gehad. Geniet lekker van je vakantie, en van je nieuwe status als Zwangere Vrouw.

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Het heeft mij absoluut geholpen wat rustiger te worden door te lezen dat deze gevoelens zo herkenbaar zijn.
En hoe het voelt bij een MK.
Ik ga genieten van mijn vakantie en inderdaad van mijn status als zwangere vrouw.
Word ik tijdens de vakantie weer zo onzeker dan zal ik aan jullie woorden denken, of hol ik gauw een internetcafe in om weer een noodkreet te plaatsen.

Ik ga de laatste spulletjes in mijn koffer stoppen, over 20 minuutjes gaan we weg.
Na de vakantie zien jullie me weer zeker terug!
Nogmaals bedankt.

Terug
Bovenaan