eerlijk of oneerlijk?gelijk na zijn eerte peuterspeelzaaldag geen kans gekregen??reacties plese!!!!

hoi
ik had hier al eerder geschreven maar ik was iest vergeten te melden.
mijn kind van 2 enhalf jr was maandag voor het eerst naar de peuterschool,en dat was ook zijn laaste keer,want de peuterleidster had me apart getrokken om te praten,ze vond hem heel extreem druk en echt niet willen luisteren en speelgoed gooien,ze zei dat het kan echt niet zo dat ze kan ook niet voor politieman spelen,want er zijn natuurlijk meerkindertjes in de klas,dus hij gaat er ook niet meer heen hij gaat nu hulp krijgen,zodat hij straks weer naar de peuterzaal kan gaan,maar mijn vraag is vindenjullie dit niet raar dat ie maar 1 kans heeft gekregen,en is het wel normaal dat de peuterleidster terwijl het zijn eerste keer was de consultatie burea had gelijk ingeschakeld.ik weet ook dat het zwaar is want thuis is hij ook zo.maar vinden jullie niet dat hij toch wel een kans verdiende of is het toch wel verstandig dat we nu   hulp krijgen met het opvoeding van mijn zoon zodat hij zich kan leren aanpassen??/
 
Wat is dat nou! Belachelijk! Het gaat over jou kind en NIET over de juf die het lastig vindt om een kleuter van 2,5 mee te laten spelen in de klas. Ze heeft toch ook een opleiding gehad hoe met extra drukke kinderen om te gaan, mag ik hopen?? En daarbij, je kind is daar voor de eerste keer en moet nog helemaal wennen aan het 'school'ritme (samen spelen / eten+drinken / plaspauze en al wat er meer gebeurd).

Ik zou dit absoluut niet tolereren en met het hoofd van de school gaan praten om hem of haar zo snel mogelijk weer in de peuterklas te krijgen. Daarbij is het voor hem ook heel goed om in een groep kinderen te gaan spelen en ook op die manier grenzen te leren kennen. Natuurlijk verdient je kind kansen. Niet 1 maar heel veel meer!

Meid, hou je taai en kom op voor je kind. Als je je gevoel hierin volgt, doe je  het altijd goed!
 
Hallo,

Wat vervelend zeg van je zoontje. Ik vind het ook wel vreemd dat hij meteen niet meer mag komen op de peuterspeelzaal. Dan moet het wel heel erg geweest zijn. Mocht je er de eerste keer niet een tijdje bij blijven? Misschien voelde je zoontje zich wel heel erg onveilig. Als hij echt zo extreem heeft gereageerd is het denk ik toch wel goed als hij hulp krijgt. Je moet maar denken aan het welzijn van je kindje. Misschien kan het consultatiebureau jullie inderdaad wel helpen. Je schrijft zelf dat hij thuis ook zo heftig reageert......
En, tja, de peuterleidster heeft wel gelijk dat ze niet de hele tijd alleen aandacht aan jou zoontje kan besteden natuurlijk. Ze heeft inderdaad nog veel meer kinderen die aandacht nodig hebben. De kans om te wennen zou echter iedereen wel moeten krijgen, lijkt mij.
Heel veel sterkte ermee in ieder geval.

Groetjes van Sanne
 
hoi,

wat vresselijk om te horen en wat een onprofesionele houding van die juf!
een kind moet de kans krijgen en bij sommige kinderen heeft het gewoon tijdt nodig!
om het op zo`n bote manier te zeggen te gen jou is helemaal niet normaal!
ze hoort zoiets eerst te overleggen voor ze cb inschakelt.
je vraagt toch even als juf zijnde  goh hoe zit dat het valt me op dit hij zo druk is enz enz.

mijn zoontje is anders dan een normaal kind, hij kan niet stil zitten en luistert heel slecht.
hij heeft een gesstelijke en motorische achterstand en zit nu op het nivo van 1,5jr oud en zijn kalenderleeftijdt is 3,5jr.
ook hij is zeker niet de makkelijkste op de peuterspeelzaal maar ze hebben hem in het begin genegeerd en zijn gang laten gaan. en nu doet hij met alles mee op zijn manier.
en regelmatig is hij aanhet uitdagen en negatieve aandacht vragen maar daar weet zijn juffie goed mee om te gaan! juist om dat hij thuis niet de makkelijkste is mag hij 4ochtenden naar de cresche om mij te ontlasten!


sterkte ermee!
 
hoi hoi,
nadat ik je berichtje had gelezen moest ik reageren.!!!
ik heb dus ongeveer hetzelfde meegemaakt met mijn zoontje.
ook heftig reageren, speelgoed gooien, druk gedrag  noem maar op.
ook qua psz heb ik hetzelfde meegemaakt.
ik ben het met je eens dat het wel heel snel van oordelen is.
want bij mijn zoontje bleek gewoon het feit dat hij nog moest wennen en erge fase van peuterpuberteit nou combineer dat eens en tel maar op hahahaha.
voor hun en de andere kinderen is het natuurlijk niet leuk dat hij de aandacht opeist maar aan de andere kant ze zijn er ook daarvoor het is ook een stukje medeopvoeding natuurlijk blijf je als ouder hoofdverantwoordelijk maar je mag zeker ook wat van hun kant verwachten.
ik ben er bij mijn zoontje achter gekomen doordat ik bureau intergrale vroeghulp heb ingeschakeld hun hebben ons zoontje thuis en op de psz gefilmd. hij gewoon een echt jochie niks mis mee.
maar ik zou ook zeker een gesprek aanvragen bij het hoofd want zomaar niet welkom mag volgens mij niet eens zonder overleg van beide ouders
veel succes en liefs van mamsy
 
Hoi,

Dit is niet het eerste peuterspeelzaal verhaal wat ik gehoord heb. Ook mijn achterneefje wordt erg lastig gevonden. En ook daar een erg onprofesionele reactie.
Met alles wat ik gehoord en gelezen heb vind ik de kwaliteit van psz. vaak erg laag. Weinig goed opgeleid personeel, veel stagaires en vrijwilligers. Niet echt een goede zaak.
Ik vind het ook erg raar dat iemand dat na 1 keer zegt. Een gesprek aangaan kan altijd, maar gelijk zeggen dat hij niet welkom is. Dan heb je  wel veel geprobeerd hoor met dat kind. Als je kennis daar al stopt.
Ik wens je veel succes.

Groetjes  
 
Belachelijk zeg!!

Ik heb zelf met kinderen gewerkt(ben gestopt omdat ik binnenkort mijn derde kindje krijg)
En ik stuurde echt geen kinderen weg omdat ze de eerste keer extreem druk waren.
Inderdaad leer je hoe je daar mee om moet gaan en sommige kindjes hebben
dit gedrag in het begin omdat ze moeten wennen, of een plaatsje willen veroveren in
de groep.
Ik vind de juf erg onprofessioneel,   en je zoontje had zeker nog wel een aantal kansen moeten krijgen.
Als het op een gegeven moment echt niet zou gaan is het voor iedereen misschien beter
om iets te zoeken wat meer gericht is op erg drukke kinderen, maar in het begin...
onzin vind ik!!.

Succes!!!liefs Daan
 
Terug
Bovenaan