eerrder en langer met verlof

<p>goedenavond,</p><p>mijn vriendin is nu 26 weken zwanger.</p><p>nu heeft ze erg veel last van de bekken.hiervoor na huisarts geweest en fysiotherapie. nu kan ze de werk niet uitvoeren. ze werkt voor een uitzendburo (70weken nu) daar heeft ze een 0 uren contract. ze werkt gemiddeld 28 uur per week. heeft ze recht om eerder met verlof te gaan. en dat ze betaald krijg? zo ja via uwv of uitzendburo. als ze er geen recht op heeft hebben we 3 maanden een salaris minder:-(</p><p>mvg pascal</p>

Dan gaat ze de ziektewet in. Als ze langer dan een half jaar een gemiddeld aantal uur draait heeft ze wel recht op die uren. Langer zwangerschapsverlof gaat niet. Ze is dan ook verplicht om 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof te gaan, en zal dus achteraf korter hebben.

Dan gaat ze de ziektewet in. Als ze langer dan een half jaar een gemiddeld aantal uur draait heeft ze wel recht op die uren. Langer zwangerschapsverlof gaat niet. Ze is dan ook verplicht om 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof te gaan, en zal dus achteraf korter hebben.

Ziektewet in gaan/volledig afkeuren gaat wel via UWV/bedrijfsarts

Ik ben inmiddels 30 weken, werkzaam voor de thuiszorg met vast contract. Ik heb pijn aan mijn bovenbenen en onderrug en ik heb toevallig gisteren contact gehad met UWV. Ze moet zich ziek melden, (evt. In overleg met leidinggevende, deze maakt een afspraak voor je met de bedrijfsarts) en dan neemt het uwv weer contact met jullie op. Inprincipe word ziekte door zwangerschap 100% vergoed aan werkgever, dus dat zou jullie niet minder salaris moeten opleveren. Naar de huisarts gaan heeft niet zoveel effect als je je wilt ziekmelden voor werk, omdat deze geen uitspraken wat betreft wel of niet werken kan doen. 

Terug
Bovenaan