Eerst 'mama' of eerst 'papa'?

A

Anoniem

Guest
Nou de titel zegt het al... Wat zeggen jullie kindjes het eerst: papa of mama???

De mijne zei een paar weekjes geleden voor het eerst echt duidelijk 'papa'..
Af en toe hoor ik wel iets van mamapapa ofzo ..maar ik heb het nog NIET duidelijk gehoord! Ik zit nu maar braaf te wachten en natuurlijk flink stimuleren hahahaha...

Gr. Ilone
(mama van Jennifer 11-7-2007)

Hoi Ilone,
volgens mij beginnen de meeste baby's met papa. Mijn dochter is van 22 juni 2007 en roept al een tijdje papapapapa, maar of ze er ook echt papa mee bedoeld betwijfel ik maar het is wel leuk om te horen, een enkele keer hoor ik heel voorzichtig mamama maar ook nog niet echt duidelijk helaas.
Groetjes van Sonja

Joyce zei met 6 maanden goed en duidelijk mama.Twee maandjes daarna papa.
Deze jongedame is heel snel met praten,maar verder is ze liever lui dan moe.
Tegenwoordig roept ze zelfs haar oudste broer (Rick =JJJJiKKKKKK) en de hond (DJ=Deej)En o jee als er niet gelijk wordt gereageerd,hi hi.

Ik weet niet of je het echt kan stimuleren.
Bij de twee jongens heb ik erg mijn best gedaan,maar de oudste kreeg pas praatjes met 2,5 en de middelste had met 2 jaar het woord pama bedacht en heeft het daar een hele tijd bij gelaten.Zij hebben ook beide het babypraten (dadadada ,mamamama,papapapa enz)overgeslagen.Is nu trouwens niet meer te merken!

Groetjes Jessica

Hoi hoi,

Dylano zei ook al 1e papa hoor.
En een paar weken naderhand ook duidelijk mama!!
Nu zegt hij alleen nog maar mama  Laatst was hij had hij zijn hoofdje op mn schouder gelegd (echt kroelen) en zei duidelijk: MAMA!!
Maar uiteraard stimuleren we hem met het woordje papa.

Groetjes Debby.

De pppppp is een makkelijker klank dan de mmmmmmm, maar als beebs papa zeggen dan is dat soms nog niet zo bewust.

Maar goed even trug naar je vraag. Onze dochter zei als eerste Eten!

Dus we weten wel weer wat het belangrijkste is in haar leventje

Terug
Bovenaan