Eerst bijna doorslapen, langzaam begonnen met papfles en eerder wakker s'nachts

Mijn dochter wordt deze week 3 maanden. Ze gast s'avond tussen 7 en 8 naar bed. De laatste 4 weken sliep ze dan vaak door tot 4 à 5 uur.
Vorige week begonnen met een schepje rijstebloem in dr fles. De eerste 2 dagen sliep ze tot half 6. Toen ben ik er elke dag een schepje bij gaan doen... Het weekend zaten we op 5 à 6 schepjes (voedingsschepje van de nutrilon).
Van vrijdag op zaterdag om 3 uur voor een nacht fles, van zaterdag op zondag om half 2 EN om 5 uur!!! En van zondag op maandag om 2 uur.
Ik snap er nix van... Herkend iemand dit?
Ze zit nu wel in dr sprongetje, zal dat ermee te maken hebben???
Is toch het meest lochische dat ze met zo'n papfles toch langer slaapt...
 
Hallo,
Het kan idd door een sprongetje komen. MAAR ! Rijstebloem is iets zwaarder en daardoor moeten de darmen meer gaan werken dus kunnen ze eerder wakker van worden. Ik zou het houden op 1 a 2 schepjes. Niet meer.
Op een gegeven moment heb ik geen RB meer gegeven omdat hy heletijd wakker werd in de nacht. Nu slaapt hy weer van 11 tot 6/7 gelukkig!
Misschien moet je dat eens gaan proberen.
Succes
 
ik heb ook vaker gehoord dat ze door het gerommel in de buik en darmen vaker wakker worden. misschien valt het ook wel gewoon te zwaar, dat ze er buikpijn van krijgt? misschien met minder schepjes proberen idd en anders zonder rijstebloem?
in sprongetjes zijn ze ook onrustig, maar die duren geen dagenlang. tenminste hier niet, een dag of 2 en dan is alles weer normaal.
 
Hier hetzelfde probleem... wij geven ook een papfles om half 10.... dat ga ik dus vanavond eens niet doen maar een gewoon flesje geven... kijken of ie dan niet wakker wordt! Zou het echt komen dat de darmen aan het werk zijn? Hij poept wel elke morgen standaard rond half 7 een volle luier.
Ik hoop zo dat het werkt!! We zijn hier zo moe van die doorwaakte nachten.
Ben wel bang dat ie dan honger krijgt 's nachts... maar ik ga het zeker proberen.
 
Ik vind dat je erg veel schepjes pap in de voeding doet. Lijkt me niet goed. 2 schepjes is echt voldoende op 180cc voeding.
En mijn zoontje sliep ook niet door vanwege de rijstebloem. Vast een sprongetje.

Wel vroeg trouwens dat je met 3 mnd al rijstebloem geeft...
Heeft cb dat geadviseerd?
 
Terug
Bovenaan