eerst boven tandjes????

hallo,
mijn dochter is 1jaar een 3 weken. en nu zie ik in haar bovenste tandvlees vormen van tanden zitten. haar twee voorste tanden lijken al bijna door te komen.
maar haar van haar ondertanden is niks te bekenen.

ik dacht dat eerst de ondertanden kwamen en dan de bovenste.

wie heeft dit ook meegemaakt.

gr henny
 
Bij ons begon het wel met de 2 ondertandjes. Ze kreeg  pas een week voor haar verjaardag de eerste. Veel later kreeg ze binnen 2 weken 3 boventanden. En nu ze ruim 15 maand is heeft ze een kies onderin gekregen. Ze heeft dus een heel stel tanden overgeslagen!
Ik ga er maar vanuit dat de rest ook vanzelf nog komt.
Oja, toen ze een paar maand oud was kreeg ze achterin een randje van een kiesje door, deze is nooit verder gegroeid en op den duur is er ook weer dicht gegroeid.
 
bij ons kwamen ook de bovenste twee tanden, daarna pas de onderste, de volgende tanden waren kiezen. Nu zijn we bij de onderste 2 hoektanden (de bovenste zijn ook al door), dan volgen nog de laatste 4 kiezen. (hij is ook al 22 maanden).
er is geen vast patroon voor het doorkomen van de tanden en kiezen, zolang ze maar doorkomen he!!

Groetjes,
lia
 
Hoi,

Mijn zoontje Senn heeft net z'n eerste 2 tandjes. Ze zitten onderin aan de voorkant. Hij kreeg ze met 5,5 maand. Het schijnt dat het heel verschillend is wanneer en waar de eerste tandjes komen. Sommige baby's pas met een jaar, anderen worden al met een tandje geboren.
Veel verschillen dus!

dag, Rita en Senn
 
Met 5,5 maand kreeg onze dochter twee voortandjes onder en met 7 maanden kreeg ze twee tandjes boven. Ze kwamen beide keren tegelijk door.  

Groetjes Debbie  
 
Hallo Henny,


Mijn zoontje kreeg met 8.5 maanden 2 ondertandjes dus 3 weken geleden.
Ik zie aan hem dat hij binnenkort ook boven tandjes krijgt.

Het is heel normaal dat kindjes eerst boven tandjes krijgen.
Een kennis van mij is bevallen van een dochter, zij had bij de geboorte al tandjes raar hé?

Maar ik heb laatst op internet nieuws gelezen dat er een meisje in Indie of India dat weet ik niet meer eerst boven tandjes kreeg.
En volgens hun cultuur brengt het ongeluk als iemand dat heeft.
En dat meisje is nu 7 jaar en is getrouwd met een hond! Dom hé?
Als zij volgens hun cultuur met een hond trouwt dan gebeurt er niks met haar en haar familie! Ze hebben 3 dagen en 3 nachten feest gevierd.
Ik heb haar foto gezien op internet, ze had een raar gekleurde bruidsjurk aan.
Maar ze mag alsnog met een man trouwen als ze wilt.


Raar hé?

Sorry hoor ik vind het een domme bijgeloof.

O ja nog iets, ik ben koerdisch maar ben in Nederland geboren en getogen, maar wij vieren feest als baby's hun eerste tandjes krijgen.
Net als een verjaardag.
Afgelopen zondag hebben we het tandfeestje van mijn zoontje Emir gevierd.
Hij heeft hel leuke cadeau's gekregen.

Ik raad het ook aan jullie

Groetjes,
Mama van Emir
 
Terug
Bovenaan