<p>Hoi Allemaal, ik denk dat ik het weer even nodig heb om mijn verhaal te doen. 1ste zoontje na 2 jaar proberen zelf gekomen.. geboren met spoedkeizersnede.. inmiddels 4 jaar. Inmiddels als weer 2,5 jaar verder aan het proberen voor een tweede kindje. Eerst zelf geprobeerd. Daarna vele rondes clomid leverde niks op. Daarna 3 iui en leverde niks op. Nu ivf/icsi... eindelijk was ik weer even positief. Nu bezig met de eerste stimulatie met gonal f die ik ook gebruikt heb voor de iui. Gestart met 150. Dat 8 opgehoogd naar 175 eh dag 11 opgehoogd naar 187,5 dag 14 opgehoogd naar 200. En morgen ochtend mag ik weer terug. Er zijn heel veel kleine eicellen te zien maar er is er maar 1 die eruit springt. Ze willen niet te veel ophogen ivm overstimulatie. Maar dit doet maar steeds niks... waarschijnlijk hogen we nog 1 keer op en lukt het dan niet dan wordt deze poging afgebroken. Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben als mij?? Om me heen worden zoveel vrienden en familieleden zwanger en krijgen baby’s. Ik ben blij voor ze maar toch heb ik het er moeilijk mee herkennen jullie dit? </p><p>Ik sluit af met een gedicht die ik deze week schreef. Hopelijk kunnen jullie me wat antwoorden geven. Veel liefs, </p><p> </p><p>Als een fonkelde ster diep in de nacht,</p><p>Zo iets moois waar je op wacht.</p><p>Soms zo onbegrijpelijk en zo onterecht,</p><p>Soms is het zwaar en vraag je je af waarom je zo vecht.</p><p>Tevreden zijn met al het moois dat ben je zeker,</p><p>Maar toch maakt alles je erg onzeker.</p><p>Je kijkt naar jezelf en twijfelt of het nog wel kan,</p><p>Maar ophelderend ga je weer verder want het is jullie doel en toekomstplan.</p><p>Soms wordt je niet begrepen en gaat het bij anderen uit het niets, </p><p>En vraag je je af wie begrijpt nou zoiets.</p><p>Soms is het erg zwaar,</p><p>Want het verlangen is er niet even maar al 2,5 jaar.</p><p>Soms vertellen mensen het was niet gepland,</p><p>Maar dat het kan raken bij de ander is iets dat jij vergeten bent.</p><p>Een licht flits, een lach en een traan,</p><p>Sta op want je moet weer verder gaan.</p><p>Een lange weg hopelijk komt er een positief eind,</p><p>Want ik onthoud dat er aan het eind van die lange weg een zonnetje voor ons schijnt...</p>