Hallo allemaal. Wie heeft voor mij tips: Mijn zoontje van 3 en een half jaar is sinds vlak na zijn verjaardag zindelijk, plas en poep, dag en nacht. Maar.... sinds zo'n 2 maanden gaat hij niet meer op tijd naar de wc met als gevolg: natte broeken. Het varieert van "net te laat, een paar druppels in de broek" tot "en toen was zijn broek helemaal vol". Ik heb geprobeerd met straffen (geen snoep of ander lekkers, in de natte broek blijven lopen en niet mogen gaan zitten omdat dan alles nat wordt, strafplek, enz.) en met belonen (stickers, cadeau beloven, nieuw ondergoed beloven enz.). Maar helemaal niets helpt! Ik ben teruggegaan naar op vaste tijden op de wc zetten, maar ook dat helpt niet. Hij houdt het gewoon op en een half uur na het toilet bezoek gaat ie te laat nog eens naar de wc... Er zit gewoon constant urine in zijn broek en je ruikt hem al van verre aankomen. Hem een baby noemen, of zeggen dat ie niet fris ruikt interesseert hem ook helemaal niet (tja, dit waren de laatste wanhoopskreten, als niets lukt, dan maar dat, ook al is kleineren niet bepaald gewenst). Mijn oudste twee kinderen hebben dit nooit gehad (zijn inmiddels 7 jaar), dus dit heb ik nog niet eerder aan de hand gehad.
Wat moet ik nu nog doen? Over een half jaar gaat hij naar de basisschool, maar moet ik hem dan al in zijn broek plassend laten gaan? Hij ziet er erg naar uit om naar de basisschool te gaan. Liever gisteren dan vandaag. Ik heb dan ook geprobeerd duidelijk te maken dat hij toch echt droog moet zijn als hij naar groep 1 gaat, omdat de juffen wel meer te doen hebben dan zijn natte broeken te verschonen. Overigens, hij heeft een vreselijk grote garderobe wat betreft broeken en onderbroeken, ALs hij droog zou zijn zou hij twee weken lang schonen kleren aankunnen zonder dat ik zou moeten wassen (eh, krijgertjes onder andere...), maar zoals het nu gaat moet ik net halverwege de week zijn spullen wassen anders zit ie zonder broeken en/of onderbroeken.
Ik ben wanhopig! Wie heeft de gouden tip????
Wat moet ik nu nog doen? Over een half jaar gaat hij naar de basisschool, maar moet ik hem dan al in zijn broek plassend laten gaan? Hij ziet er erg naar uit om naar de basisschool te gaan. Liever gisteren dan vandaag. Ik heb dan ook geprobeerd duidelijk te maken dat hij toch echt droog moet zijn als hij naar groep 1 gaat, omdat de juffen wel meer te doen hebben dan zijn natte broeken te verschonen. Overigens, hij heeft een vreselijk grote garderobe wat betreft broeken en onderbroeken, ALs hij droog zou zijn zou hij twee weken lang schonen kleren aankunnen zonder dat ik zou moeten wassen (eh, krijgertjes onder andere...), maar zoals het nu gaat moet ik net halverwege de week zijn spullen wassen anders zit ie zonder broeken en/of onderbroeken.
Ik ben wanhopig! Wie heeft de gouden tip????