eerst echo gehad

Hoi allemaal

Vanmorgen heb ik mijn eerste echo gehad.
Het is even slikken maar ipv 9 en halve week ben ik nu nog maar 7 en halve week zwanger wordt waarschijnlijk een mei kindje.
Ik heb het hartje zien kloppen dus dat is wel een opluchting.

Het is nu 13 mm groot.
En het bruinachtige bloedverlies wat ik heb gehad komt waarschijnlijk doordat er nog   een vruchtzakje heeft gezeten.

Over 4 weken krijg ik een nieuwe termijn echo.
Dan krijg ik ook een foto waar je het duidelijk op kan zien.
En dan weet ik pas zeker hoever ik ben.

Het is nou alleen moeilijk wanneer gaan we het vertellen Ik dacht eerst bijna 10 weken dan kan het wel maar nu nog niet eens 8 weken dus dit wordt weer wat  moeilijker. De kan dat het fout gaat is nu nog groot.

Groetjes schorpioen
 
Jeetje meid dat is toch wel een kleine teleurstelling he! Je moet er niet vanuit gaan dat het fout gaat hoor! Is nl niet echt goed voor het kindje. Als het hartje klopt is het gewoon goed. Daar ga ik zelf ook vanuit.

Liefs,

Danielle
 
Hoi Schorpioen,

Je hebt het hartje gezien, daar kun je je echt aan vasthouden hoor.
Ik snap wel hoe je je voelt want ik heb hetzelfde meegemaakt. Kreeg een echo met - wat we toen nog dachten - 8 weken en ik was er maar 6 en een beetje... Ik krijg dus ook een mei-kindje.
Het gaat al zo langzaam naar die magische 12 en dan ook nog een tijdje teruggezet worden is gewoon balen.
Ik dacht gelijk dat er iets mis moest zijn, maar de gyn  begreep dat eigenlijk niet:  de  bevruchting  was gewoon later geweest en het hartje en lengte klopte gewoon. Toen ik even rustig nadacht,  viel bij mij ook wel een kwartje (ben ziek geweest tijdens de vakantie en de boel is daardoor waarschijnlijk wat van slag geweest). Heb jij ook pas later positief getest toevallig?

tot ziens op het mei-formum,

groetjes, Marnie
 
Bedankt voor het reageren.
Marnie dat had ik niet.
Ik heb een onregelmatige cyclus maar ik weet wel waarneer ongeveer mijn eisprong was ik had toen veel sevix slijm.
Dus vandaar dat wij dachten dat ik verder was.

Groetjes schorpioen
 

Hoii

Ik ben nu 7 weken en een paar dagen zwanger. en krijg de 29ste sept mn 1ste echo heel spannend allemaal want heb hiervoor een miskraam gehad!   maar ik las hier in de reacties dat als je het hartje hebt zien kloppen dat de kans op een miskraam gedaald is naar 1%? is dat echt zo of?  
En een vraagje voor degene die over haar eerste echo vertelde> Wat zag je op de echo en heb je geen foto ervan mee gekregen dan? ik krijg als alles goed gaat ook een mei kindje.. heel veel succes en duimen dat alles goed blijft gaan he?

Grtjs Chantal..
 
Hoi chantal

Ik heb geen foto meegekregen van de echo omdat we over 4 weken een nieuwe echo doen en dan zie je gewoon meer.
Nu heb ik gezien dat het een heel klein boonje is en ik zag het hartje kloppen.
Of de kans op een miskraam is gedaalt naar 1 % dat geloof ik niet. Er blijft altijd een  kans dat het misgaat. Op Babybrabbel bij de vragen voor de verloskudige staat dat als je het hartje hebt gehoort da de kans op een miskraam 20 % is maar dat ligt helemaal aan je levensstijl.

Groetjes schorpioen
 
Hoi,

Ik heb ook 2x een echo gehad. Ik had de eerste met 9w4d, ik heb gewoon gevraagd of ik een foto mocht en die kreeg ik mee. Ik kreeg later weer een echo bij 11w4d. Ze zeiden tegen mij dat ze met 12 weken nog een keer een echo doen, omdat voor die tijd de termijn heel moeilijk te bepalen is, omdat de contouren van het kindje nog niet duidelijk te onderscheiden zijn van de rest van de baarmoeder enzo! Hier heb ik ook een foto van gezien, wat een verschil in grote en vorm!!
Ik heb hiervoor een miskraam gehad, dus mijn vraag bij de eerste echo was ook, wat betekent het dat het hartje klopt. Het antwoord was: 'Dat als het hartje eenmaal klopt het in de meeste gevallen niet meer misgaat!" Maar je hebt natuurlijk nooit echt garantie, omdat het altijd nog mis kan gaan gedurende de hele zwangerschap, maar die kans is klein en gebeurt niet heel erg vaak.

groetjes kirsten
36w0d
 
Terug
Bovenaan