eerst een kiesje?!?!

A

Anoniem

Guest
he meiden,

Min dochter is nu 7,5 maand en heeft nog geen tandjes,maar nu lachte ze gister voluit naar me en keek ff goed in haar mondje en zie aan de onderkant de 2 voorste tandjes een heel klein wit puntje.Maar het lijkt wel of ik ook het kiesje naast de hoektand zie?Dat zijn 3 witte puntjes.

Kan dat of is het iets anders?

liefs kimberley mama van nevin 18-8-2008

Hoi!

helaas heb ik hier ook nog een behoorlijk tandenloos meisje........we hebben al drie keer gedacht dat ze een tand kreeg, maar het witte puntje trok zich elke keer weer terug??
Rare zaak.
Maar goed, om op je vraag terug te komen: ja hoor, er kan best een kiesje eerst komen!
En zeker als je drie puntjes ziet lijkt het mij als een kiesje doen voorkomen...........maar nogmaals, ik ben geen ervarings-deskundige: maudy heeft last van verlegen tandjes!

Sterkte er mee!

Liefs Rimke

Ik heb ook geen ervaring, ons meisje is als 10,5 maand tandloos, haha! Ik heb wel eens gehoord dat witte puntjes niet perse doorkomende tandjes hoeft te betekenen, maar dat het ook een soort talgpuntjes oid kunnen zijn.

Hier heb ik het idee dat de eerste tandjes nu toch echt op komst zijn, mag ook wel een keer. Ik zie geen puntjes maar heb het idee dat ik de twee ondertandjes gewoon door het tandvlees heen zie zitten, ze lijken dus omhoog te komen. Aan de andere kant, misschien wil ik ze ook wel zien en duurt het nog wel even.

Groetjes!

En helaas ook ik kan je niet helpen.
Hier nu (10 maanden) 5 tandjes maar er heeft zich nog geen kiesje aangemeld.
Ben wel benieuwd wat er nu op komst is want het is kwijlen, kwijlen en nog eens kwijlen!

Het kan dat je het kiesje al ziet zitten. Het hoeft echter niet zo te zijn dat hij nu ook doorkomt, maar zelfs dat is niet zeker. Wat de tanden betreft gaat men uit van een bepaalde volgorde en gemiddelden, maar gelukkig is iedereen anders. Mijn meisje kreeg de eerste tandjes al met ongeveer 3 maanden. Toen ze 6 maanden was had ze al 8 tandjes en sinds ze 10 maanden is begint de kies door te komen, alleen die doet er heel lang over.

Ik ben benieuwd of de kies binnenkort helemaal uitkomt.

Terug
Bovenaan