Eerst een positieve test vanmorgen negatief

<p>Goedemorgen allemaal!</p><p>Gisterenochtend heb ik voor het eerst een positieve test gehad. Ik heb getest met sensitest (ik lees online dat deze best  betrouwbaar zijn). Ik weet niet precies wanneer ik ongesteld moet worden omdat ik vorige maand flinke buikgriep heb gehad, waardoor mijn lichaam van slag is en mijn ovulatie ook eerder was dan normaal. Als ik reken met 14 dagen na mij ovulatie, dan kom ik op as maandag. Omdat ik niet precies weet wanneer ik ongesteld moet worden ben ik vroeg begonnen met testen. Deze ochtend deed ik opnieuw een test en die was negatief (in de verste verte geen tweede streepje te bekennen). Iemand tips / ervaringen? Ik heb vanmiddag overigens een afspraak bij de gynaecoloog om na te gaan of ik mogelijk endometriose heb. </p>

Zelf heb ik slechte ervaringen met sensitest. Streepjes bleven extreem licht (tuurstreepje) en liepen niet op of waren niet zichtbaar. Heb toen anders testen gekocht, predictor en cb, die waren meteen knalpositief. Inmiddels bijna 24 weken zwanger. Dus zou voor de zekerheid een ander merk proberen.

Verschillende merken hebben een andere hoeveelheid hcg nodig.. miss is dat het? Een streep is een streep zeggen ze altijd. Dat neemt niet weg dat er alsnog iets mis gaat bij innestelling oid, het gevaar van zo vroeg testen is dat er alsnog iets niet helemaal goed gaat. Hoe dan ook, over een paar dagen nog eens testen om te kijken of je weer een streep hebt lijkt me het best. Een echo zal je nu denk ik niets kunnen vertellen, maar dat weet ik verder niet zeker.

Ik heb afgelopen maand ook een positieve test van sensitest verkregen op 2 dagen voor mijn verwachte NOD. Het streepje kwam binnen de afleestijd en was vrij duidelijk te zien, zeker geen indroogstreep. De volgende ochtend was de test ook wederom negatief, witter dan wit. Later op de ochtend is toen mijn menstruatie doorgebroken..

https://ibb.co/tmsKX1f
De test van 2/2 geeft in mijn inzicht een vrij duidelijke streep, helaas heeft dit dus niet doorgezet. Ik gebruikte de sensitive testen die je 6 dagen voor NOD kunt gebruiken.

Terug
Bovenaan