Eerst groente of eerst fruit geven

A

Anoniem

Guest
Over ruim twee weken wordt Olivia alweer 6 maanden. We gaan dan beginnen met hapjes. Het staat me nog vaag bij dat er bij Joey werd geadviseerd om eerst groenten te geven en dan pas fruit. De reden daarvoor weet ik niet meer. Waar zijn jullie mee begonnen? En als jullie met groenten begonnen, waarom daarmee?

En begonnen/beginnen jullie met een hapje of gelijk met twee hapjes gedurende de dag (bij 6 maand zie ik zowel een groente als fruithapje in het voorbeeldmenu), maar het lijkt me een beetje veel om met twee vreemde smaken in een keer te beginnen.

Groetjes,
Eefje.

hoi eefje,
wij waren met 4 maanden begonnen met fruit, maar toen kregen de dames flinke verstopping. we zijn toen weer een tijdje gestopt. met 6m1w ben ik pap gaan geven en de week erop fruit (geen banaan wegens verstopping) en deze week ook groente. ik ben niet alles meteen gaan doen omdat ze veel last gehad hebben van krampjes. ook de volgende stappen gaan wij rustig in delen doen. en vlees etc krijgen ze op z'n vroegst met 8 maanden.

veel plezier ermee!! die gezichtjes zijn zo leuk om te zien.

groetjes,
petra

Hoihoi,

Evy kreeg met ruim 4 maanden 's avonds rijstebloem door de laatste fles. Met 6 maanden zijn wij 's avonds begonnen met groente. Dit is nu bijna 2 weken geleden. Ze krijgt steeds een dag of 2/3 hetzelfde aangeboden. Ze vindt het allemaal heel lekker.
Het gaat nu zo goed; eet al een half potje groente per keer, dat we komend weekend 's morgens fruit erbij gaan proberen.
Wij zijn met groente begonnen omdat dit voedzamer is, en fruit vaak lekker zoet, waardoor ze later geen groente meer willen.

Veel plezier met de eerste hapje en hou de camera maar gereed. Leuke foto-momenten die eerste hapjes.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

op advies vd dietiste zijn wij met 6 maand begonnen met groente. Dit   omdat hier minder allergisch op gereageerd wordt. Ze adviseerde om bijv 3 dagen achter elkaar het zelfde te geven en dan weer wat anders. Zo krijgt de kleine de kans om goed te wennen aan een smaak. Succes!

Terug
Bovenaan