Eerst groente of fruit?

hi dames mijn zoon van 4maanden mag , als hij 5mnd is een fruit hapje van het cb maar nu hoor ik dat je met groente ook best kan starten , ik wil wel weten dan wat voor groente want pas met 6maanden gaat hij dus terug nr het cb ..hij weegt trouwens voor 4 maanden en beetje over de curve lijn hij is nu al 8.1 kg en dat is een beetje tevee;l dus vandaar die late start met fruit
wat denken jullei dames ?

Ja, goeie vraag.....
Kun je niet bellen naar het consultatiebureau, wij hebben zo'n beluurtje waarin je je vraag kunt stellen aan een wijkverpleegkundige ;)

Maakt niet uit of je met fruit of groente start, gaat tot 6 maanden eerst om het wennen aan nieuwe smaken en daar houdt het dan ook nog even mee op. Ik begon met broccoli (niet alle groenten staat in het boekje van het consultatiebureau). Gaat om zachte smaken dus broccoli, bloemkool, worteltjes, boontjes (alle soorten), courgette etc. etc. De sterkere smaken dus nog even achterwege laten. Ik geef een nieuwe smaak altijd minstens 3 dagen achter elkaar omdat ik dan ook echt per dag zie dat hij het steeds lekkerder gaat vinden, en later dan een beetje aardappel erbij. Zelfde geldt voor fruit. En inderdaad wat Vinka ook zegt: als hij gaat kruipen trekt het zo weer bij.

@ sassimaro, Mijn zoon is nu met 4 maanden ook 8.1 kilo. Hij is 68 cm lang.
Vind hem niet echt een dikkertje, maar gewoon mooi in proportie :) Zelfs het CB heeft geen commentaar. Hoe lang is jou kindje?

@bibi85 ja zo lang als jou is hij niet hoor de mijne is pas 65.2 cm dus vandaar maar goed ik wacht nog even met groente hap of fruit hap , ben er nog niet uit wat ik eerst ga geven, dat doe ik met valentijnsdag hihi leuke dag om mee te beginnen weliswaar nog geen 5 mnd maar doe het toch:)

Terug
Bovenaan