Eerst keer gyn achter de rug...

Dacht zal even laten weten hoe het is gegaan bij de gyn..
In principe alleen gesprek gehad. Hoe lang bezig, hoe het gaat etc.
Spermatest uitslag nog even doorgenomen. Nou die was dus minder dan ik had gedacht. Mijn vriend had begrepen dat hij goed was maar niet perfect maar dat was niet het geval.
Hij had 14miljoen goed bewegende cellen en dat moeten er zo'n 20miljoen per ml zijn..Dus daar ben ik wel wat van geschrokken eigenlijk maar dat word nu dus nog wat vaker onderzocht dus weer naar huis met een potje..
En verder heb ik bloedgeprikt voor chlamydia dat moet worden uitgesloten.
Morgen een inwendige echo (folikelmeting oid)
Na de volgende menstruatie moet ik nog weer bloedprikken voor de hormonen.
En een röntgen met contrastvloeistof..
Pfff welkom in de medische molen..
Verder toch ook wel beetje gerustgesteld..Er word nu tenminste naar gekeken..En misschien maak ik me ook wel druk om niks..

Heel veel sterkte de komende tijd PrinesL. Ik heb over twee weken een afspraak bij de gyn. Ik ben ook erg benieuwd wat er met mij (ons) aan de hand is.
Ik merk ook dat ik wat meer geduld moet hebben, het liefst ga ik er morgen naar toe zodat ik zsm kom te weten wat er aan de hand is.... Maar zo werkt het niet.

Wat ik me wel af vroeg, tijdens zo'n eerste gesprek, gaan ze dan al wat onderzoekjes doen, of komt dat ook pas na een vervolgafspraak...? Ik weet eigenlijk niet helemaal wat ik moet verwachten bij zo'n eerste gesprek....

Succes en sterkte in elk geval.
Gr.

Hoi PrinsesL,

Ik zat met verbazing je bericht te lezen. Heb het ook even aan mijn voorgelezen. Wij zijn nl. vrijdag 10-9 voor het eerst bij de gyn. geweest en wij hadden EXACT dezelfde uitslag bij het spermaonderzoek!. Hoe bizar? Ook wij (nou ja, mijn man dan) had er 14 ipv 20!!
Mijn menstruatie begon datzelfde weekend (weer keurig op tijd) en dus ben ik die week daarna begonnen. Dat wil zeggen; op de derde dag heen voor bloedprikken, waaronder voor clamydia, maar ook nog wat andere dingen. Vandaag was de elfde dag. Vanochtend had ik de eerste follikelmeting. Hij was meteen al 18 mm. en dus moeten we morgen terugkomen voor de samenlevingstest. Straks weer 'spontaan' klussen dus.
Na de samenlevingstest volgt nog een keer bloedprikken om te kijken of er inderdaad een eisprong is geweest. Maar dat weet ik pas morgen weer. Wij leven hier nu een beetje met de dag. En horen per dag wat de volgende stap zal zijn.
Begin volgende cyclus heb ik de HCG en eind oktober moet manlief een nieuw potje inleveren. Dan heeft er nl. drie maand tussen gezeten en gaan ze kijken of het eenmalig iets minder was of dat het structureel is. Wel werd er duidelijk bij ons bij gezegd dat het ook met 14 mln moet lukken; je hebt er immers maar eentje nodig!
Nou succes en hou ons op de hoogte!!

Wat mij trouwens bij mezelf opvalt is dat je eigenlijk net in 'het systeem' zit en dat het meteen al heel normaal is. Tenminste.....ik heb het gevoel dat ik hier heel snel aan wen. Kan er emotioneel ook steeds beter over.

gr. Louise

@Veetje,
Ik hoefde zelf gelukkig niet zo lang te wachten maar daardoor overviel het me ook allemaal wat..
Zo'n eerste gesprek is vaak gewoon kennismaking en ik had een vragenlijst gekregen en die moest ik mee nemen. Verder stelde ze nog wat vragen over hoe we het nu wouden ongeveer. En toen zijn er afspraken gemaakt voor verdere onderzoeken, ik was mijn agenda toen vergeten maar dat is wel handig om mee te nemen. Het viel mij reuze mee!

@Louise1984
Dat is inderdaad wel heel toevallig zeg van die uitslag! En inderdaad je zou er gewoon een kind mee moeten kunnen krijgen. Want 1 is genoeg.. Emotioneel vind ik het zelf nog wel een beetje..Maar daar moet ik misschien nog even overheen..Hou mij ook even op de hoogte van jou ontwikkelingen..!! En die samenlevingstest heb ik ze bij ons niet over gehoord..Nou ja ik zie het wel..

Ben verder vandaag voor de echo geweest, mijn eitje was 14mm (links) op dag 10 dus ze zei dat hij waarschijnlijk zondag plopt..En dus moet ik maandag weer terug komen voor een echo. Ik zei voor de grap dat ik wel een echofoto wou omdat mijn collega's allemaal met hun echo foto's te koop lopen (13 babys in 1 jaar) Nou dat kon geregeld worden, dus bij de volgende echo krijg ik een foto. Tsja je moet het voor jezelf toch een beetje leuk maken ;)
Verder ben ik nu wel ontzettend opgelucht, tot waterige ogen aan toe dat alles er goed uit zag..! Zat ik toch wat overin..

Groetjes, en de rest ook allemaal succes/sterkte met alles!

Hoi hoi!

Wat een leuk idee van die foto. Hahahahaha. Je omgeving zou raar opkijken ;-)

Vanochtend hadden wij de samenlevingstest. Gelukkig was ook die positief. Wij waren zeker geslaagd voor de test zei de gyn. Goed nieuws dus, want het leek me wel raar als zou blijken dat mijn baarmoederslijmvlies mijn man zijn zaadjes zou afstoten. Mijn gevoel zegt namelijk totaal het tegenovergestelde. Ze heeft ook nog even gekeken naar et ei en die was nu 22-24 mm!! Stond echt op knappen dus. Erg raar idee.
Nou ja, voor ons betekent het nu weer afwachten. Ik hoef niet morgen weer te komen voor nog een foto want dan issie waarschijnlijk al gesprongen. Volgende week vrijdag moet ik terugkomen voor bloedprikken. Dan kunnen ze zien of hij inderdaad gesprongen is. De volgende cyclus moet ik de HSG doen. Daar zie ik erg tegenop. Volgens het boekje van het ziekenhuis moet je ook iemand meenemen om terug te rijden. Nou, dat belooft wat.

Succes zondag! En maandag en zaterdag....want als je ei gaat springen, dan......veel plezier!!

Gr. Louise

Haha Louise ik ga zeker veel plezier maken dit weekend ;)
Fijn dat jullie samenlevingstest oké was! Dat is weer geruststellend!
En jeetje wat een ei, ze zei dat hij met 18 maar meestal met 20 jumpt dus die van jou staat echt op knappen haha!
De HSG bedoel je daarmee de röntgen met contrastvloeistof? Die doet erg pijn ja..Mijn vriendin heeft die ook al gehad, en gyn heeft me gewaarschuwd voor de pijn. Adviseerde 's ochtends een ibuprofen en 1 uur voor behandeling..Daar kijk ik ook tegenop. En je moet inderdaad iemand mee hebben die je rijd. Spannend hoor..
Nou zal zo maar beginnen klussen, kaarsjes aan muziekje op..

Groetjess

Hoi Prinses
Even inhaken op de HSG je schreef dat die pijnlijk is,maar dit is per persoon verschillend hoor.Ik vond het reuze meevallen en het minst erge van wat ik allemaal heb doorstaan nu (daar bedoel ik vooral de puncties die je bij ivf krijgt) die vind ik een stuk pijnlijker.
Dus het hoeft niet pijn te doen hoor.Het voelt natuurlijk ook niet lekker hahaha.
Kapje op baarmoedermond plaatsen is wat je voelt (vergelijkbaar met ongikrampen)

Gr suusje

Hai Suusje,

Kan me inderdaad voorstellen dat de HSG mee valt als je het tegenover puncties zet.
Dat lijkt me pas echt naar..
Mijn vriendin vond de HSG erg onprettig en tegen haar hadden ze ook gezegd dat het te vergelijken is met menstruatiepijn..Nou dat scheeld want als ik ongesteld word kan ik niks meer van de pijn, dus in die zin weet ik hoe dat is/voelt..Maar wie weet zeg ook ik straks van "Goh dat viel mee". Ben alleen type van ga maar van het ergste uit dan valt het altijd mee.
Nou ja hoop stiekem dat die HSG niet meer hoeft..

Groetjes

Terug
Bovenaan