Eerst kiezen dan tanden??

<p>Hallo, </p><p>Onze kleine man wordt morgen  6 maanden en hij is maar erg hangerig, huilen, slecht eten, kwijlen enz. </p><p>Dus wij op zoek naar dat tandje wat door komt, wat blijkt?! Komt er nu eerst een kies door helemaal achter  in zijn mond aan de onderkant. </p><p>Weten jullie  of dat dit ook 'normaal' is? </p>
 
‘Normaal’ gesproken eerst de 2 middelste ondertandjes, daarna middelste 2 boven. Buitenste etc. Kiezen meestal als laatst
 
Hoi! Ik had dit gesprek met het cb en indd in de meeste gevallen eerst midden onder daarna midden boven 
maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen bij dus het is in die zin "normaal" maar wel bijzonder 
met worden heeeeel soms ook kindjes geboren met een tand.
 
Ja zo bizar! Er is duidelijk een kies te voelen, al 2 puntjes door en je voelt echt nog een bobbel zitten. Is zo zielig hoeveel  pijn hij heeft! 
 
Het is idd niet de normale volgorde maar zou me daar niet druk om maken (?) je kan eventueel dentinox gebruiken, bij de drogist verkrijgbaar. 
 
Hoi!
Ik ben tandartsassistente en de normale volgorde is 2 ondertandjes midden, 2 boventandjes midden. Vrijwel direct daarna de tandjes daarnaast. Dan de 1e kiesjes met ongeveer 1 jaar, dan de 2e kiesjes met 2 ongeveer en dan de hoektandjes. Echter, niet iedereen is hetzelfde. Maar dat een kiesje als 1e doorkomt, gebeurd eigenlijk zelden.
Maar he, alles kan.
Dentinox is echt een NO GO voor baby's. Daarin zit honing verwerkt om het zoet te maken voor het kind en dat is voor baby's echt gevaarlijk.
Gebruik van Gengigel is wel veilig voor baby's.
Succes!
 
Terug
Bovenaan