eerst negatief dan positief, kan dat?

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer. Vandaag was mijn NOD en ik had heel vroeg vanmorgen een negatieve test maar ben ook niet ongesteld geworden. Voel ook niks opkomen eigenlijk.

Je hoort altijd dat het best kan dat je dan een paar dagen later positief test maar heeft iemand dat al eens in het echt meegemaakt of is dat gewoon een indianenverhaal...

Dat kan omdat je misschien te vroeg test of je hebt te weinig zwangerschaps hormonen en na 3 dagen is het veel meer dus je kunt zeker na een negatieve test positief testen

Dat is heel goed mogelijk, eigenlijk moet je echt pas testen als je 1 a 2 weken overtijd bent.
Het duurt bij de een langer dan de ander om het hormoon HCG aan te maken.

Succes, ik hoop dat het raak voor je is!

Groet Vic

Op je NOD zijn zwangerschapstesten 99% betrouwbaar. Dat wil zeggen dat in 99% van de gevallen waarin een test gebruikt wordt door een zwangere vrouw de test ook "zwanger" aangeeft. Bij 1 geeft de test een "vals" negatief resultaat. Hierbij wordt uitgegaan dat je NOD precies 14 dagen na je ovulatie ligt. Echter, veel vrouwen weten niet exact wanneer ze geovuleerd hebben dus kunnen ook lastig hun exacte NOD bepalen.

Dus er is gemiddeld genomen 1 vrouw op de honderd waarbij de teste pas later positief aangeeft dan de NOD. Het is dus geen gemeengoed, en daarom hoef je ook niet 1-2 weken te wachten tot je testen kan zoals Victory aangeeft. Als het langer duurt eer je positief test zie je vaak dat dit vrouw-gebonden is en niet zozeer zwangerschapsgebonden. Ik heb zo'n vriendin, die maakt niet veel HCG aan en testte bij beide kinderen pas met 5,5 week positief. Ikzelf had al 3 positieve testen voor mijn NOD.

Wellicht dat je cyclus dit keer gewoon ietsje langer duurt.

Succes!

heey ik heb dat mee gemaakt ik was 3 weken overtijd dus ik deed een test vrijdags en die was nagatief en de dinsdag erna deed ik er weer een en die was positief dus jah het kan wel ik heb in januari 2008 een gezonde dochter gekregen en nu ben ik zwanger van nr 4 eind feb uitgeteld grtjes

Ja dat kan zeker, het is zoals mamavan3 zegt!
Ben het trouwens niet met victory eens, normaal kun je gewoon testen op dag 1 (al kan het in sommige gevallen te vroeg zijn)
Veel succes hopelijk blijft je menstruatie weg en heb je snel een positieve test!
Groetjes

Bedankt voor de reacties! Nou ik wacht maar af dan... Ik reken er niet echt op maar hoop natuurlijk stiekem wel een beetje dat ik dan die ene vrouw op 100 ben.
Bij mijn eerste heb ik braaf een gewacht met testen tot 7 dagen na mijn NOD dus wat dat betreft heb ik geen vergelijk. Maar gezien mijn man in het buitenland zit, zal ik sowieso maar wachten tot hij terugkomt. Dat is dan een mooie deadline.

Ik heb ook pas een week later positief getest. Kan dus zeker wel. Kan dat de bevruchting en innesteling later heeft plaats gevonden. Ben ook een dikke week later uitgerekend dan dat ik zelf uitgerekend had. Succes met afwachten en een negatieve test is altijd vervelend maar ik heb er voor de positieve die ronde 4 negatieve in mijn handen gehad hoor. Het kan dus zeker nog. Hoop voor je dat het raak is.

Liefs Supertje

Terug
Bovenaan