Eerst omrollen en daarna zitten?!

Hallo dames,
Mijn zoontje is nu 7 maanden, hij kan al redelijk goed zitten. Maar omrollen HO maar. Hij vindt het ook niet fijn om op zijn buik te liggen. Hij doet dan zijn handjes opzij en kijkt ons hulpeloos aan. Maar wij blijven oefenen! Nu heb ik gehoord dat ik het zitten niet moet stimuleren omdat hij dan helemaal niet op zijn buik wil liggen. laatst las ik ook een stukje dat baby's alle fases (rollen, zitten, kruipen en daarna lopen) in de juiste volgorde moeten doorlopen anders kan het zijn dat zij motorisch houterig worden. Hebben jullie hier ervaring mee? Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Hoi

Ik vraag het me eigenlijk ook af.
Mijn zoontje is nu 4 maanden en ze zeggen dat je hem reglmatig op zijn buik moet leggen zo gaan ze leren kruipen. maar als we dat doen gaat hij ook met zijn armpjes opzij en vaak draait ie terug naar zijn rug of als het even niet lukt gaat ie huilen.
Hij wil heel erg graag zitten als je hem vast heb opschoot en kan het al erg goed. al zeg ik het zelf. mijn vraag is dus ook zijn er menzen die ervaring hebben met kindjes die snel zitten en niet op de buik willen mijn broertje stond met 6 maanden ook al en heeft bijna niet gekruipt.
Ben er wel nieuwschierig naar.

Groetjes Jenny
 
Als kindjes echt niet op de buik willen liggen, kan het ook zo zijn dat ze last hebben van hun nekje. Juist het overslaan van de fases buikliggen en kruipen, zijn hiervoor herkenbaar. Laat het voor de zekerheid even onderzoeken door een manueeltherapeut.
Als ze last hebben van hun nekje is het met een paar behandelingen verholpen en loopt de motorische ontwikkelingen normaal.
 
Jeetje, ik heb er niet bij stilgestaan bij dat het aan zijn nek kon liggen. Maar de laatste keer bij het CB gaf de arts aan dat zij mijn zoon binnenkort graag zelf weer wilde zien daar onze zoon misschien asymmetrische spierontwikkeling kon hebben. Dit heb ik bij mijn eigen huisarts besproken maar hij kon niets ontdekken. Maar nu ga ik inderdaad weer twijfelen ook omdat de bevalling 34 uur heeft geduurd en onze zoon in het begin veel heeft gehuild (toch KISS syndroom???)
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga actie ondernemen!
 
onze dochter 10 maanden, kan ook al helemaal zelfstandig zitten, omrollen heeft ze even gedaan, maar nu niet meer. Ze wil wel wat meer op haar buikje liggen, maar kruipen komt er nog niet van
 
Hoi ik heb gereageerd als tweede.
Maar nu sinds vrijdag draait kris zomaar ineens op zijn buik en echt de hele tijd nu moet hem in de gaten houden want in de box gaan zijn beentjes door de spijlen heen en kan ie niet meer terug. nu wordt ie enkelt boos als hem verder niks lukt lijkt wel alsof ie vooruit wil. want als ie terug op zijn rug ligt hup ligt ie weer op zijn buik.
Ook wil hij de hele tijd recht zitten op schoot wil niet meer anders vast gehouden worden bv in lig hoduding wil alles kunnen zien.
Ik vind dat ie erg snel is en stimuleer hem eigenlijk niet want wil graag genieten van het baby zijn maar hij gaat ineens zo hard.
snik.
Maar Toch ook wel prachtig om te zien.
Morgen naar het CB voor zijn 3 prikje hij is 4 maanden nu en kijken hoeveel ie is geroeid en weegt nu .

Groetjes Jenny
 
Ik heb dat stukje ook gelezen waarin staat dat kinderen eerst moeten omrollen en dan pas gaan zitten omdat ze anders houdterig gaan bewegen. Dit heeft te maken met de soeplheid van het bekken geloof ik. Volgens de kinderfysiotherapeut is dit inderdaad belanglijk.
 
Met het niet willen omrollen heb ik geen ervaring.
ijn zoontje ging niet uitzichzelf zitten.Dus mocht ik hem niet zittend neerzetten,ik moest hem op de buik leggen en dan moest hij zelf gaan zitten,met 12 maanden deed hij het pas,terwijl hij allang los kon zitten.Maar dat moest dus voor de goede volgorde.Ik heb me er niet aldoor aan gehouden hoor.
 
Terug
Bovenaan