Eerst prikjes!

HeY

Jaahhhh morgen is het zover, onze kleine man krijgt ze eerst prikjes. Ahhhhh vind het best zielig. Zijn er misschien hier al moeders die het al achter de rug hebben, en misschien goede tips hebben voor na het prikje. Middeltjes of trucjes zodat het de pijn een beetje verzacht?

Ik hoor het graag!

Doei Doei

Hoi,

Marijn (10 weken) heeft gisteren zijn 1e prikjes gehad. Hij lag heel lief te lachen naar de verpleegkundige, maar na de 1e prik zette hij het toch op een brullen!!! En toen moest zijn andere beentj eook nog. Hij hield niet meer op totdat ie in de maxi cosi in de auto zat. Hij heeft er niet zo veel last van gehad. Want pijn aan de beentjes geloof ik, maar geen koorts ofzo. Dat heb ik bij mijn oudste (nu 3 jaar) wel gehad, maar de samenstelling van de vloeistof schijnt nu anders te zijn.
Tips heb ik verder niet echt. Masseer direct na de prikken de beentjes heel even, dan verdeeld de vloeistof zich sneller. En trek ook de pleisters er vrij snel (als je thuis bent bijv.) weer af, anders zitten ze zo vast en doet het weer pijn!!

Succes ermee!
Patricia

Nathan heeft gisteren voor de tweede keer zijn prikjes gekregen. Meer dan zijn beentjes masseren en eventueel een zetpilletje geven kun je niet doen. Nathan had er de eerste keer (buiten dat hij lekker sliep) helemaal geen last van. Nu heeft hij wat verhoging en is hij veel sneller moe dan anders. Bovendien lijkt hij een beetje misselijk te zijn (drinkt wat minder). Hij heeft een heftig weekje gehad want hij is deze week ook voor het eerst naar de kinderopvang geweest. Voor mama waren het allebei geen leuke gebeurtenissen. De prikjes zelf was Nathan na een halve minuut al weer vergeten!  

Terug
Bovenaan