Eerst vertellen aan zoontje of ouders?

Hoi allemaal,

Ik ben 8 weken zwanger en heb al een zoontje van bijna 5. Binnenkort willen we het aan de familie vertellen maar ik vraag me af hoe jullie dit hebben aangepakt.

We hebben al een t-shirt voor ons zoontje besteld met de tekst binnenkort ben ik niet meer in mijn eentje. De bedoeling is dat hij dit aantrekt als we naar familie gaan en ze het zo te weten komen. Alleen zat ik me opeens te bedenken dat wanneer we het ons zoontje eerder vertellen dat we waarschijnlijk het t-shirt niet meer nodig hebben haha

Voelt voor mezelf een beetje vreemd als hij het ook pas te weten komt als hij het shirt aan heeft. Of is dat wel normaal? (waar kun je je wel niet druk om maken he :)

Jullie snappen vast wel wat ik bedoel. Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Liefs van mij

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

ik zou het eerst aan mijn zoontje vertellen. Heeeeeeeeeel kort voordat je bij opa en oma bent en 'm vertellen dat hij nog even niks mag zeggen tot opa en oma het t-shirt hebben gezien. En dan duimen dat hij niet bij binnenkomst al meteen schreeuwt dat ie een broertje of zusje krijgt...

Groetjes Patricia

Hoi Hoi

Van harte met je zwangerschap.Ik heb ook een zoontje van bijna 5jr en die hebben we het eerst vertelt.Daarna mocht hij het verder vertellen,maar alles wat er gebeurde hij vertelde niets.HIHIHI.Dat was natuurlijk niet de bedoeling maar het ging wel zo.Dus uiteindelijk met de echofoto naar de opa en oma,s daar liet hij de echo zien en vertelde dat hij een broertje of zusje kreeg maar alles wat ze zeiden goh ben jij dat nog toen je in mama,s buik zat.Plotseling ging het lampje branden dus toen was het duidelijk,Ik zou in jou geval het eerst aan je zoontje vertellen en daar bij vertellen dat hij een leuke shirt aankrijgt met tekst en dat hij het dan mag laten zien.5jr dan snappen ze al een hoop hoor,Trek je de shirt zomaar aan snapt hij er ook niets meer van als hij het dan pas hoort.Ik hoop dat je er gauw uitbent en dat iedereen heel blij is.

Groetjes Anita

Hoi hoi,

Als allereerste van harte proficiat met je zwangerschap. Ik zou het idd ook het liefste eerst aan mijn eigen kinderen vertellen maar er is 1 dng waar heel veel ouders geen rekening mee houden. Een kind van 5 jaar heeft totaal geen benul van tijd en probeer hem dan maar uit te leggen dat het nog heeeel lang duurt (in ogen van kinderen)voor dat zijn broertje of zusje geboren word. Dat hebben wij namelijk ook bij onze oudste gedaan toen wij ons tweede kindje kregen. Daar zat trouwens 4,5 jaar tussen. Nu ik van de derde in verwachting ben hebben we niks gezegd tot hij het zelf kon zien en dat scheelt al vaak een paar weken. Maar het is ieder zijn eigen keus hoe je ergens mee omgaat. Ik wens je alle liefde en geluk toe in deze zwangerschap.

Groetjes Mariska

Hoi,

Bedankt voor jullie reactie's!! Mariska84 je hebt helemaal gelijk wanneer je zegt dan een kind van 5 totaal geen benul van tijd heeft en het voor hem dus nog heel heel lang gaat duren. Ook is het zo dat mijn zoontje nog geen minuut iets voor zich kan houden :) dus we hebben toch besloten hem eerst niets te vertellen en hem gewoon lekker het shirt aan te doen. Ik vind het zo spannend om te vertellen ben zo benieuwd hoe de mensen gaan reageren! Ik wens jullie ook allemaal heel veel geluk toe!

Groetjes Niene

wij hebben ons zoontje van ook 5 overal bij betrokken samen de test gedaan enzo en heeft gewoon 3 weken zn mondje gehouden en vorige week vrijdga kreeg ik mn eerste echo was 7 weken en hij kreeg zn eigen fototje en die heeft ie trots aan opa en oma laten zien:D

en hij kan het goed afwachten hoor hij zegt zelf mama baby is nu nog klein moet eerst heeellll groot groeien en jouw buik moet heel dik worden en dan komt ie he.... en hij is super trots verteld het aan iedereen hihi

kleutermama

We hebben het gisteren voordat we naar de familie gingen toch maar eerst aan ons zoontje verteld. Hij was dolenthousiast. Super om hem zo te zien! 1 minuut later zei hij ik ga weer verder met tekenen hoor haha en dat was het! We hebben hem een shirt aangetrokken met de tekst ik ben straks niet meer in mijn eendje en we hadden zoiets van we zien wel. Hij heeft helemaal niets verklapt en het was uiteraard harstikke leuk om de reacties van onze familie te zien!

Terug
Bovenaan