Eerst wel doorslapen en nu niet meer

<p>iemand die dit herkent?</p><p>Mijn dochter van 11 weken heeft echt een week super goed geslapen! Ging tussen  22.00 en 23.00 naar bed en sliep door tot 05.00 of 06.00. Nu sinds 2 nachten in eens om 20.00, 21.00, 02.00, 06.00 weer een fles. Nu weet ik dat het op die leeftijd niet gek is dat ze nog nachtvoeding nodig hebben maar herkent iemand het dat het lijkt alsof ze ritme me hebben en dan ineens toch weer om de 4,5 uur willen drinken?</p><p>Overdag slaapt ze ook meer en komt ze nog precies om de 3 uur en drinkt dan ongeveer 150+5 nutrilon.</p><p>Ze is niet ziek, en volgens mij met 11 weken ook geen sprongetje of regeldag?</p>

Geen zorgen, is heel normaal! Onze dochter van nu 16 maanden deed hetzelfde. Sliep bij 3,5 maand door en na 4,5 maand niet meer. Kwam ineens weer 2x ‘s nachts voor een voeding! En was dan ook zo ineens weer klaar en sliep ze weer door. En dan een maand later zelfde verhaal... En is eigenlijk doorgegaan tot een maand geleden. Nu slaapt ze alweer een paar weken elke nacht door, maar zal niet verbaasd zinn als ze over een paar weken ineens weer een fles wil ‘s nachts. 
Wij hebben er nooit moeilijk over gedaan. Blijkbaar is dit wat ze nodig heeft, sprongetje of niet. En zoals het plotseling begint, stopt het ook weer. 
Succes! 
En bij twijfel kan je altijd even CB bellen natuurlijk, maar doe vooral wat goed voor jezelf voelt

bedankt voor je reactie!!
Maak me er inderdaad  niet druk om en we geven inderdaad wat ze nodig heeft! 
T was even meer of iemand dit ook herkent en zijn/haar ervaringen. Ben dus blij te horen dat het blijkbaar zo normaal is dat eerste jaar!! 
Wel jammer zo snel als het weer went om 6 uurtjes achter elkaar te slapen haha

Heeeeel normaal, hier gaat het al 15 maanden zo! Eenmaal doorslapen betekent zeker niet dat het altijd zo blijft, zeker niet bij zo'n ukkie! Verwacht niet teveel van het doorslapen, sowieso niet het 1e jaar. Er zijn nou eenmaal weken dat ze doorslapen en dan niet meer, ook al is het kindje al boven de 1 jaar. Volkomen normaal!

En mn oudste dochter is 3 jaar en slaapt ook echt nog niet altijd door. Wordt wakker van een droom of is bang van het donker. Op die leeftijd geen nachtvoeding meer natuurlijk, maar daar ben ik soms nog drukker mee midden in de nacht dan met een baby... haha!

Hier ook, zoon van 4,5 maand sliep regelmatig van ongeveer 11 tot  4. Nu is het terug om de 2 uur wakker en vragen voor melk.

Jups! Heel herkenbaar hoor! Wij dachten met de 3 maanden ook dat wij tot de gelukkige ouders behoorden, waarvan hun kind al met de 3 maanden doorsliep... Helaas, mijn zoontje was nog geen 4 maanden oud en het was voorbij. De spenendienst was het nieuwe normaal hahaha?
Tot ruim na zijn 1e jaar waren de doorslaapnachten op nog geen hand te tellen. Vanaf het 1e jaar ergens (13,14 maanden ofzo? Weet niet meer precies) ging het beter. Hij is nu 2 jaar ( en 3 maanden) en nog steeds zijn er periodes van onrustige nachten, slecht inslapen savonds, slecht slapen overdag enz enz. Het hoort er allemaal bij ! Dus antwoord op je vraag: ja! Herkenbaar! Welcome to the club hahaha!

Dit herken ik heel erg. Hier heeft dit boek : https://partner.bol.com/click/click?p=2&t=url&s=1113778&f=TXL&url=https%3A%2F%2Fwww.bol.com%2Fnl%2Ff%2Fbaby-in-een-droomritme%2F9200000007162449%2F&name=Baby%20in%20een%20droomritme%2C%20Stephanie%20Molenaar
heel erg geholpen met doorslapen. Het is soms een kwestie van meegaan in het nieuwe ritme van je baby! Succes!

Terug
Bovenaan