eerst wel down en toen weer niet down syndroom!!!!!!

Hallo,

Dit is misschien niet het juiste forum maar misschien is er hier iemand die hier ervaring mee heeft.

Mijn beste vriendin heeft pas haar eerste kindje
gekregen. Een paar minuten na de bevalling werd er door de
verloskundige het down syndroom geconstateerd. Ze waren er natuurlijk
helemaal kapot van. Na een week vol tranen, ongeloof, en uiteindelijk
de acceptatie kwam de uitslag van het chromosomen onderzoek. Ze is
kerngezond en heeft geen down. HOE KAN DIT!!!!!

Het was
natuurlijk fantastisch nieuws maar hoe kunnen ze dit dan eerst zeggen.
In het ziekenhuis zei iedereen dat ze het had, al had ze lang niet alle
kenmerken. Ze durven het eigenlijk niet te geloven en beginnen nu dan
toch eindelijk te genieten.

Komt dit vaak voor?

Groetjes van een hele gelukkige vriendin,
Fenna.

Hoi Hoi!

Ik heb dit inderdaad al wat vaker gehoord! Ongelofelijk dat ze gewoon een diagnose er tegen aan gooien zonder zat ze er helemaal zeker van zijn. Natuurlijk hou je ontzettend veel van je kindje, maar het is toch erg moeilijk als je hoort dat het het syndroom van down heeft!
Ik zou, mocht dit ooit bij mij gebeuren, altijd een second opinion vragen bij een ander ziekenhuis voordat je je zorgen gaat maken, alhoewel, een paar minuten na de bevalling dat te horen krijgen is echt verschrikkelijk!!

Ik ben blij dat het toch een foutje bleek te zijn! Alleen nogmaals, schandalig dat er zulke fouten worden gemaakt!

Hoi,

Allereerst vind ik dat jou verloskundige nooit gelijk na de geboorte haar diagnose had mogen stellen.
Ze mag natuurlijk altijd haar vermoeden uitspreken en daarna had ze jullie door moeten sturen naar de kinderarts.
Maar dat had ze ook de volgende dag kunnen doen natuurlijk.
Wanneer je zoiets te horen krijgt stort natuurlijk je wereld in daarna accepteer je het (je moet wel) en als je dan te horen krijgt dat het niet zo is ben je heel blij natuurlijk maar je hebt al geaccepteerd en nu is het niet zo.............jullie hebben een rot periode gehad.

Ik zou als ik jou was nog een gesprek aangaan met je verloskundige maak het bespreekbaar, misschien dat je het daarna een beter een plaatsje kunt geven.
Je hebt nu aan de hand van het genetisch onderzoek 100% garantie dat jullie moppie kerngezond is probeer te genieten!!!

groetjes Louise mama v Floortje

quote: louiseenfloortje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-03-2009 11:03:59'));

Hoi,

Allereerst vind ik dat jou verloskundige nooit gelijk na de geboorte haar diagnose had mogen stellen.
Ze mag natuurlijk altijd haar vermoeden uitspreken en daarna had ze jullie door moeten sturen naar de kinderarts.
Maar dat had ze ook de volgende dag kunnen doen natuurlijk.
Wanneer je zoiets te horen krijgt stort natuurlijk je wereld in daarna accepteer je het (je moet wel) en als je dan te horen krijgt dat het niet zo is ben je heel blij natuurlijk maar je hebt al geaccepteerd en nu is het niet zo.............jullie hebben een rot periode gehad.

Ik zou als ik jou was nog een gesprek aangaan met je verloskundige maak het bespreekbaar, misschien dat je het daarna een beter een plaatsje kunt geven.
Je hebt nu aan de hand van het genetisch onderzoek 100% garantie dat jullie moppie kerngezond is probeer te genieten!!!

groetjes Louise mama v Floortje

sorry verkeerd gelezen het gaat om je vriendin........dus lees alles in de pers vorm van je vriendin!

Terug
Bovenaan