eerst zwevend en nu een keiharde landing :(

Hoi allemaal,

ik had donderdag de 30-weken echo. Hebben jullie die ook allemaal (gehad) ? Verschilt blijkbaar per regio of je die wel of niet krijgt. Is om te kijken of het kleintje goed groeit... Ons kleintje doet het prima en ik vond het zo'n wonder eventjes te mogen kijken in mijn buik en ben zo nieuwsgierig geworden naar ons kleintje... Ik zweefde helemaal.
Nu ben ik keihard geland. Gisteren steeds meer hoesten en het werd ook pijnlijker. Gisteren tegen de avond een afspraak met de gynaecoloog (die laat de echo doen en daarna kom je bij hem op controle) en ook hij was erg tevreden over ons kleintje. Niet over mij. Ik heb hoogst waarschijnlijk een
longontsteking :(:(:( Kreeg antibiotica voorgeschreven en heb nu ook heel erg veel pijn / ben benauwd. Ben dus ook wel blij dat ik bij hem was, anders had ik naar de huisartsenpost gekund... Volgende week een extra controle en als troost dat ons kleintje het goed maakt daarbinnen (voel hem / haar nog flink schoppen/ bewegen)
Voor nu maar even door de pijn heen bijten (je mag ook alleen maar paracetamol tijdens de zwangerschap / borstvoeding) en hangen... (liggen gaat echt niet, slapen dus ook niet zo...)

groetjes Natasja

Wat raar, volgens mij krijg je alleen een termijnecho en 20 weken echo. Volgens mij heeft dat niks te maken in welke regio het zit.

Wat vervelend zeg, longontsteking. Ik hoop dat je snel beter bent.

Hoi,

ook mijn vorige zwangerschap had ik deze echo. Een collega van mij krijgt m ook niet, de andere weer wel. Heeft misschien te maken dan met of je bij een gyn of verloskundige onder controle staat?

HOi,

Onze verloskundige laat nog altijd een echo maken rond de 35 weken om zeker te weten dat de inschatting van de ligging goed is en om de groei nog een keer te bekijken. In onze omgeving doen andere verloskundige het wel.
Bij mijn vorige zoontje kwam eruit voort dat we een flinke baby met een flink hoofd zouden krijgen, nou dat was niet echt bemoedigend voor een aanstaande bevalling. Kreeg bij 38 weken de keuze om ingeleid te worden vanwege grootte kind, maar ik wilde dat niet,hij komt als hij er klaar voor is is mijn motto. En dat ging ook goed.

Wat vervelend voor je! Je zal je wel lekker brak voelen nu. En misschien ook schuldig ivm de antibiotica. Maar daar kun je nou eenmaal niksaan doen. Als je kleintje nog lekker schopt geeft dat wel een gerust gevoel neem ik aan.
Ik hoop dat je snel opknapt!!!! Beterschap!

Hoi Tammy,

dank je. Voel me inderdaad belabberd ja. Maar goed, gaat wel weer over. De gynaecoloog verzekerde me dat de antibiotica geen kwaad kan voor ons kleintje en stond ook in de bijsluiter. Das wel fijn om te weten. Minder fijn vond ik het om te lezen dat ik er een allegische reactie op kan krijgen, maar Tijn ook... (via de borstvoeding) Maar goed, dat zien we an wel weer. Ben bang dat als ik nu tijdelijk ga kolven hij strakjes niet meer wil...

groetjes Natasja

Terug
Bovenaan