eerst zwevend, nu een keiharde landing :(

Hoi allemaal,

aangezien ik hier volgens mij net zo vaak te vinden ben als op het april - forum plaats ik mijn berichtje hier ook even:

ik had donderdag de 30-weken echo. Hebben jullie die ook allemaal (gehad) ? Verschilt blijkbaar per regio of je die wel of niet krijgt. Is om te kijken of het kleintje goed groeit... Ons kleintje doet het prima en ik vond het zo'n wonder eventjes te mogen kijken in mijn buik en ben zo nieuwsgierig geworden naar ons kleintje... Ik zweefde helemaal.
Nu ben ik keihard geland. Gisteren steeds meer hoesten en het werd ook pijnlijker. Gisteren tegen de avond een afspraak met de gynaecoloog (die laat de echo doen en daarna kom je bij hem op controle) en ook hij was erg tevreden over ons kleintje. Niet over mij. Ik heb hoogst waarschijnlijk een
longontsteking :(:(:( Kreeg antibiotica voorgeschreven en heb nu ook heel erg veel pijn / ben benauwd. Ben dus ook wel blij dat ik bij hem was, anders had ik naar de huisartsenpost gekund... Volgende week een extra controle en als troost dat ons kleintje het goed maakt daarbinnen (voel hem / haar nog flink schoppen/ bewegen)
Voor nu maar even door de pijn heen bijten (je mag ook alleen maar paracetamol tijdens de zwangerschap / borstvoeding) en hangen... (liggen gaat echt niet, slapen dus ook niet zo...)

groetjes Natasja

Wij krijgen dat hier in Den Bosch helaas niet!!
Fijn dat alles goed gaat met de kleine... en jij heeel veel beterschap lijkt me nu erg benauwd nu je buik zo hoog zit en ook nog long onts.
Sterkte!

Groetjes Joyce

Das echt wel even balen longontsteking. Dat hoesten vreet zoveel energie.

Een groei-echo krijg ik ook. Maar dan met 35 weken. Ik meende dat dat rond die tijd gebruikelijk is/was. Dan krijgen we ook het bevallingsverhaal te horen....zin in (ppffff).

Fijn dat het met je kindje nog prima gaat. En zo'n extra controle is alleen maar fijn.
Beterschap!!

Jeetje dat is niet leuk zeg! En erg pijnlijk lijkt me.
Beterschap!

Helaas is hier de groeiecho niet standaard :(

Hi Natasja,

Longontsteking is normaal al een ramp, laat staan als je zwanger bent. Je kunt er lang naweeën van hebben (om maar in de zwangerschapstermen te blijven). Ik heb het ooit gehad, zonder zwanger te zijn.

Als je het erg benauwd hebt, kun je dan niet in een lekker warm bad gaan zitten met wat eucalytesolie (bijv. kneipp)? En als je gaat slapen je hoofdeinde wat omhoog zetten? Dat scheelt in de benauwdheid.

Er zijn artsen die toch ook nog andere pijnmedicatie voorschrijven (las laatst ergens dat iemand toch ibuprofen mocht), misschien moet je maandag anders even langs je eigen huisarts?

Beterschap!

Gr. Tamara.

Hoi,

dank jullie voor jullie lieve reacties, doet goed !!!
Tamara: in bad gaan is misschien wel een idee (al heb ik geen idee waar ik de energie vandaag tover om erin en eruit te komen, grinnnn.
Ik zal ben ik bang geen andere pijnmedicatie mogen gebruiken omdat ik Tijn nog borstvoeding geef. Toen ik een fikse ontsteking had (kaak) een klein jaar terug mocht ik ook niets anders. Maar goed, paracetamol is goed voor de koorts en is beter dan niets, wel?
heb vannacht na het schrijven hier toch nog een paar uurtjes hangend op de bank gedoezeld (liggen gaat echt niet, zelfs niet met een hele stapel kussens) en dat heeft me wel goed gedaan. Nu maar hopen dat de antibiotica snel zijn werk doet!

liefs Natasja

Terug
Bovenaan