Eerste 4,5 week teveel gedronken: ongerust

<p>Beste allemaal,</p><p>Begin dit jaar hadden wij een kinderwens. Wegens bepaalde omstandigheden hebben wij dit uitgesteld. Afgelopen maand vervelende periode gehad waarin dagelijks 2 wijn geen uitzondering was. Wonder boven wonder bleek ik zwanger. Wat waren en zijn wij ontzettend gelukkig. Ben meteen gestopt met de wijn maar voel me nu ontzettend schuldig omdat ik denk dat ik kindje al kwaad heb gedaan. Wie heeft dit ook meegemaakt of kan mij evt geruststellen?</p><p>Liefs,</p><p> </p><p>Mauzy</p>

De eerste weken leeft je kindje van zijn dooierzak en krijgt nog niks van jou binnen (zal de natuur zo bepaald hebben, omdat je het de eerste weken nooit weet) pas met een aantal weken komt de navelstreng

Geen zorgen!Ik was op een verjaardag en werd ontzettend dronken, terwijl ik normaal redelijk rustig aan doe. Viel even verkeerd, dacht ik. Toen ik op stond op naar huis te gaan, bukte ik voorover om de puppy gedag te zeggen en viel plat op mijn neus op de tegels. Mijn man heeft mij daar met kleren en al onder de douche gezet en ik heb emmers vol gekotst.Volgende dag lag ik de hele dag ober te geven, en de dag daarna nog steeds, terwijl ik echt nóóit last had van katers. Mijn man een zwangerschapstest gehaald, en ja hoor, hartstikke positief. Ik rookte trouwens ook nog eens. Wat heb ik gestrest en wat voelde ik me schuldig! Maar er is helemaal niks aan de hand. Nu 35 weken zwanger van een kerngezond kereltje.Schaam me nog wel kapot voor die avond ?

Haha Saar,Moet stiekem wel lachen om je verhaal. Wellicht heeft het zo moeten zijn: je zo slecht voelen dat je sowieso geen alcohol meer kon zien. Maar wat een geruststelling. Heb me te druk gemaakt dat het me niet gegund zou zijn en dus miskraam ga krijgen. En andere ‘gebruiker’ dank je wel voor informatie. Is het vanaf week 6 dan pas echt schadelijk?Ben iets gerust gesteld maar nu wachten op de 7 weken echo 27-12. Hopelijk klopt het hartje en mogen we 2018 positief afsluiten.@saar succes met de laatste loodjes!

Nee t krijgt dan nog niets binnen. Als t fout gaat dan zijn t aanlegfouten en niet door die wijntjes.Bij zwangerschap 1ste hele week flink gefeest in Oostenrijk. Daar ging flink wat gluhwein jagerthee en bier doorheen. Toen ik t week erna wist helemaal gestopt en 9 mnd later was er gezond meisje.  

Geen zorgen maken hoor:)Hier ook wel wat biertjes gedaan voor ik wist dat ik in verwachting was. Hadden besloten om wanneer we met vrienden waren er niet zoveel op te letten als ik thuis maar niet meer elke keer een biertje open trok tijdens het koken we wisten ook niet hoelang het zou duren en wilde er niet teveel mee bezig zijn. Hier op een vrijdag en zaterdag nog 2 gezellige avonden gehad waarbij ook wel een borrel gedronken werd. zondag beroerd wakker geworden en dat heb ik nog nooit gehad van alcohol dus toch maar even een test gedaan paar dagen voor nod. Dit bleek hardstikke positief nu alweer 24 weken. Gelijk geen druppel meer gedronken en tja schuldig voelen.. je wist het niet mijn verloskundige zei dat het geen kwaad kon:) als je het nu maar laat staan ;) 

Ik denk dat je echt niet de enige bent hoor. Bij m'n twee zwangerschappen beide het weekend voor ik positief testte gedronken. Niet overmatig ofzo. Maar toch. Ik heb ook gewoon een gezonde kleine meid gekregen. Ben nu zwanger van de tweede. Maak je geen zorgen, kan geen kwaad. Je kindje zit nog niet vast aan een navelstreng. 

Ik dacht zelf dat ik t zou weghalen hb eerste 10 weken gerookt elke dag naar clubs geweest waar ik flessen vodka leegdronk. Nu alsnog gezonde baby. 

Terug
Bovenaan