eerste afspraak bij gyn?

Maandag ga ik een afspraak maken bij de gyn. Wel eens waar met een bonzend hartje. Hopelijk kan ik snel gaan en weten we wat meer. Want ik word nu al zenuwachtig. Kan iemand mij ondertussen vertellen wat ik kan verwachten? Bedankt Natje.
Ondertussen hoop ik dat iedereen op het forum wat extra geluk krijgt de komende maanden. Zo gaat onze mooie droom in vervulling.

hoi ,
sorry ik weet niet precies hoe jij met alles zit , uit je verhaal te lezen ben je zwanger ????
als dat zo is VAN HARTE
maar vertel hoe lang ben je bezig\bezig geweest ??? ben benieuwd veel liefs happywoman

Even wat meer duidelijkheid bij het bovenstaande verhaal. Ik ben Natje 28 jaar, heb een dochter van 21 maanden, zit nu in ronde 12 voor een 2de kindje. Helaas ben ik nog niet zwanger. Eerder plaatste ik een berichtje op dit forum, waar ik advies kreeg om contact op te nemen met de huisarts. Wel, maandag ga ik de gyn bellen voor een afspraak. Ik had graag geweten wat ik kan verwachten van zo'n consultatie. Bedankt natje

Hoi Natje,

Het eerste gesprek verschilt af en toe  per ziekenhuis maar is in grote lijnen wel hetzelfde.
Er worden vragen gesteld zoals:
Hoe lang je al bezig bent;
Hoe je cyclus in elkaar zit;
Of je al getemperatuurd hebt en zo nee kan het zijn dat je dat moet gaan doen;
Of jullie ziek zijn geweest en ofdat er ziekte in jullie familie zit;
enz enz.

Verder worden er meteen een aantal testen afgesproken zoals:
Zaadtest voor de man (wij kregen meteen potjes mee)
Samenlevingstest (die doen ze meestal een aantal keer)
Bloedtest
Urinetest
HSG(baarmoederfoto) Dit doen ze als laatste en alleen indien nodig
Inwendige echo

Deze testen zullen in tijd van een aantal weken maanden (afhankelijk van je cyclus en de planning van het ziekenhuis) worden uitgevoerd en dan weet je hoe en wat.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.
lfs inge

Hoi,

Wij zijn inmiddels alweer in ronde 16 beland voor ons tweede kindje. Ben inmiddels ook bij de gyn geweest. We hebben al een zaadmonster in moeten leveren, was goed. Mijn bloed is geprikt, ik had ook genoeg hormonen voor een goede innesteling en daaruit bleek ook dat ik een eisprong heb gehad. Samenlevingstest gehad, daar is nog niets uit gekomen. Gisteren een laparoscopie gehad, krijg volgende week de uitslag. (ze hebben gekeken of er verklevingen waren) En dan nogmaals een samenlevingstest.

Succes
Jannie

Terug
Bovenaan