Eerste afspraak gyn!

Hallo dames,

Wij zijn nu met ronde 10 beizg voor een tweede kindje., Van de eerste was ik al in ronde 2 zwanger. Nu wil het dus minder snel vlotten. We zijn vanochtend naar de HA geweest en hij heeft ons doorverwezen naar de gyn. Daar kunnen we 8 mei terecht. We krijgen vragenlijsten thuisgestuurd die we beiden moeten invullen.

Kan iemand mij vertellen wat ik verder kan verwachten van zo;n eerste afspraak? Wat gaan ze doen?

Groetjes Roos

hoi Roos,
spannend zeg de 1e afspraak bij de gyn.
Wij hadden deze vorig jaar juli.
Bij mijn vriend werd het sperma getest (nou ja je krijgt een formulier mee om het te laten testen op een moment dat het jullie uitkomt)
Bij mij heeft ze inwendig gekeken hoe mijn baarmoeder eruit zag en heeft ze meteen een uitstrijkje gemaakt om te kijken of dat goed was.
Daarbij moest ik een maand gaan temperaturen en dan op de 3e dag van mijn menstruatie bloed laten prikken en op de 5e en 8e dag na mijn eisprong om te kijken of er genoeg hormonen in mijn bloed zaten.
De volgende afspraak zou ze kijken of de eitjes goed aan het rijpen waren. Dit bleek echter niet nodig, omdat ik toen zwanger was. Helaas heb ik deze zwangerschap af moeten breken.
Dit hele verhaal kan je lezen op www.basvanbeek.vlindersite.nl
(tussen basvanbeek en vlindersite staat een punt)
Nu weer voor de 3e keer ongesteld. Ik wil tot juli wachten en dan weer een doorverwijzing naar de gyn vragen.
Ik hoop dat jullie ook snel weer zwanger mogen worden,
groetjes
Patricia mama van Bas*

Nou, het bezoek aan   de gyn is dus doorgegaan. Vanochtend dus een negatieve test gehad.

Het gesprek is wel zo;n beetje verlopen zoals we verwacht hadden. Er wordt voorlopig nog niets gedaan. Er zijn geen redenen om nu aan te nemen dat het niet zou lukken om zwanger te worden. Ik heb een rgelmatige cyclus, ik heb vermoedelijk een eisprong en we hebben bewezen dat het kan. Bij het uitwendige onderzoek van mijn vriendl was alles goed. BIj mij is een inwendig onderzoek gedaan, en dat zag er ook allemaal prima uit. Ook is er een echo gedaan en dat was ook prima. Hij kon niet zien of ik deze maand toch zwanger was. De test van vanochtend was nog niet betrouwebaar omdat dit pas dag 26 was van de cyclus, aldus de gyn.

Afgesproken is dat als we in september nog niet zwanger zijn dan komen we terug en gaan ze beginnen met cyclusonderzoek, spermaonderzoek en een samenlevingstest. Maar als daar niets uit komt kan het zijn dan we het toch nog een jaar zelf moeten proberen voordat er aan behandelingen gedacht gaat worden.

De kans dat ik nu zwanger word is 8 procent per maand. De eerste drie a vier maanden is dat 20 procent, daarna steeds minder.

En als ik spontaan zwanger ben mag ik als ik 2 weken overtijd ben langskomen voor een echo! Als ik zondag nog niet ongi ben ga ik wellicht een testje wagen. Zou het ultieme moederdagcadeau zijn....

Terug
Bovenaan