eerste afspraak huisarts

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden

Ik heb de stap genomen om naar de huisarts te gaan, morgen. Ik en mijn man zijn zo'n 2 jaar bezig voor een 2e kindje. In februari 2006 heb ik na 8 weken zwangerschap een miskraam gehad. Dit hakte er flink in bij mij, met als gevolg dat de opvolgende maanden het echt een obsessie werd om maar zwanger te raken. Maar zonder opnieuw zwanger te raken, en elke keer weer de enorme teleurstelling als ik ik weer ongi werd.
En in de tussentijd (afgelopen 1,5 jaar) zijn er in totaal al weer 6 vriendinnen / buurvrouw / schoonzussen zwanger geraakt....Ik merk dat ik de laatste tijd steeds meer depresiever hierdoor raak, en dat mijn 'emmertje' bijna vol is....
Ik wil gewoon weten waarom ik niet zwanger wordt. Ik en mijn man hebben er goed over gepraat wat we wel willlen en wat we niet willen. Wij willen in ieder geval geen ivf / inseminatie of iets dergelijks...dat is gewoon iets wat wij beide niet willen.

Ik heb ook de afgelopen 2 maanden een temp. curve bijgehouden die ik dan mooi kan geven aan de huisarts. Hopelijk wordt ik niet weer naar huis gestuurd zonder iets....hopelijk komt er wel een aktie uit...

Ik vind het in ieder geval wel heeeeeeel spannend..ppff

Groetjes van Rachelathomenl

Hoi Rachel,

tis ook niet niks hè, om die stap te zetten.
Eigenlijk wil je dat helemaal niet, maar ja, hoe lang moet je zo nog doorgaan?
Ik weet helemaal hoe je je moet voelen.
Ook bij ons wil het allemaal niet gaan zoals het "moet".
Ik heb nu ong. 6 weken geleden een miskraam gehad en meid ... wat hakt dat er bij je in!
Wij zijn in april naar de huisarts gegaan en eind juni voor het eerst naar de gyn geweest.
Ik wil je bij deze even heel veel sterkte wensen en mocht je nog vragen hebben stel ze gerust!

Groetjesss,
Ashley.

Hoi Rachel,

het valt even niet mee, het verdriet van een miskraam  en ik kan me de teleurstellingen elke maand goed indenken. Wij zijn nu 3,5 jaar bezig. En elke maand weer verdrietig.
 Wij hebben nu zelf 7 IUI behandelingen achter de rug. De inseminaties stellen, vind ik, weing voor. De hormonen kunnen vervelend zijn, maar IUI kan ook goed zonder hormonen als ze geen oorzaak vinden (als er dus niets mis blijkt te zijn). bij ons is onbekent wat er mis is, net als bij mensen in mijn omgeving.

Ondanks dat je schrijft dat je geen inseminaties wilt meldt ik je dit toch even. Het kan je kans vergroten om je wens in vervulling te laten gaan.

Maar wat je ook doet en beslist, laat je goed voorlichten  en laat het jullie eigen beslissing zijn en laat het een beslissing zijn waar je ook later nog achter staat.

Heel veel succes en als je vragen hebt kun je ze aan  mij maar ook de anderen denk ik altijd stellen.

groetjes Belle

Terug
Bovenaan