eerste afspraak verloskunde gehad

Vandaag heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskunde gehad.
Volgens de berekening ben ik nu 8 weken en 5 dagen zwanger.
Ik had er eigenlijk meer van verwacht, dacht dat ze de bloedruk zouden meten en aan mijn buik voelen en mogelijk het hartje luisteren. Helaas is dit allemaal niet gebeurd.
Maargoed, volgende week heb ik mijn eerste echo. Ben echt super benieuwd.

Ik krijg al een buikje, waar ik natuurlijk super trots op ben. Maar een ding is wel lastig.
Ik kan mijn broeken nog net aan, maar de positie kleding kan ik in zwemmen.
Lastig dus.

Groetjes Anouk

hier gebeurt een eerste keer ook niet zo heel veel.... bloeddruk wordt wel gemeten en Hb bepaald en verder is het vooral vragen beantwoorden.
Ben overigens erg benieuwd hoe het straks zal zijn, want vlak voor kerst heb ik al een intake gehad, maar die zw.schap liep helaas mis.... zal dus voor de 4e keer voor intake komen (heb al 2 kinderen) en vraag me af wat voor nieuws ik ze nog kan vertellen .

En die broeken: op de vreetstand ermee!
Elastiekje tussen knoop en gaatje. Dus een rond elastiekje (kan een haarelastiekje zijn, maar je kan zelf ook even een stukje op lengte maken) even door het gaatje halen en dan over de knoop heen. Zo kan je nog best een hele tijd je eigen broeken aan... eventueel de rits een klein stukje open (als je tenminste een rits hebt die dan blijft hangen en niet eentje die helemaal open vliegt, is ook zo wat he).
Iets langer shirt erover en het wil echt nog een hele tijd! Ik kon daar bij de oudste wel de tijd tussen krappe eigen broeken en zwemmen in positiekleding wel mee overbruggen.

groetjes,
Marije

hoi meiden,

Ja dat is dan een teleurstelling he als er weinig gebeurt bij het eerste bezoek. Ik moet donderdag bellen voor de eerste afspraak. Ik heb geen idee hoe ver ik ben dus het is best wel spannend.

@ marije,

Thx voor die tip met het elastiek haha die ga ik zeker uitproberen dalijk. Ik heb nog geen moeite met mn kleiding op het moment dus ik doe het er nog eventjes mee. Wel voel ik het ineens zitten sinds ik weet dat ik zwanger ben. Gek hoor, de dag ervoor nog niet hahaha.

haha de weteschap dat je zwanger bent maakt dat je je ineens zwanger voelt .
Had ik hier ook gedacht dat toen ik wist dat ik zwanger was na de echo dat ik me ineens veeeeeel zwangerder zou voelen (terwijl ik al een week of 2 tegen een vriendin zei dat ik me meer zwanger dan bijna ongesteld voelde ook al gingen we er allang niet meer vanuit). Maar voel me nog niet heel anders.... de 'kwaaltjes' die ik nu heb had ik ook al wel (moe, koud, eten dat anders/raar smaakt/ruikt).

groetjes,
Marije

Dat is idd erg jammer!
Bij de vk waar ik bij zit krijg je bij de 1e afspraak een intake gesprek en de echo.

Voor je het weet mag ook jij je kleine wonder bekijken op het scherm!!

quote: Marije1978 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-04-2008 19:35:11'));

haha de weteschap dat je zwanger bent maakt dat je je ineens zwanger voelt .
Had ik hier ook gedacht dat toen ik wist dat ik zwanger was na de echo dat ik me ineens veeeeeel zwangerder zou voelen (terwijl ik al een week of 2 tegen een vriendin zei dat ik me meer zwanger dan bijna ongesteld voelde ook al gingen we er allang niet meer vanuit). Maar voel me nog niet heel anders.... de 'kwaaltjes' die ik nu heb had ik ook al wel (moe, koud, eten dat anders/raar smaakt/ruikt).

groetjes,
Marije

Hoi Marije,

Ja dat heb ik nou ook, ik heb weinig klachten. Mn borsten en vermoeidheid af en toe wat duizelig en ik schijn te snurken hahaha maar verder niet echt veel veranderingen. Daarom merkte ik het niet echt natuurlijk. Wel in bed had ik een paar keer dat ik me omdraaide en dat het heel erg trok aan de zijkanten bandenpijn ofzo en dus zeer deed. En toen dacht ik heej dat heb ik alleen als ik zwanger ben maar ja das een dikke week geleden en toen heb ik er niet meer over nagedacht. Ik legde het naast me neer haha. Ach ja....zo zie je maar weer he!

groetjesssss

Terug
Bovenaan