eerste afspraak verloskundige

Hallo mama's,

Over anderhalf uur heb ik mn eerste afspraak bij de verloskundige, zo spannend!!
Kijk er enorm naar uit.wat gaan we doen, mogen we ff onze kleine bewonderen? Hoop eigenlijk dat ze sowieso het hartje even laat horen. Eerste zwangerschap dus echt geen idee wat we kunnen verwachten. Manlief stuurde vanmiddag al een berichtje dat hij niet meer kan wachten.
ik hou jullie op de hoogte.

Liefs

Hoihoi,

Bij de eerste afspraak doen ze de intake.
Een hele waslijst met vragen over jullie gezondheid, verleden, of er in de familie erfelijke ziekten vorkomen, enz.
Ik weet niet hoe ver je bent, maar het hartje kun je pas bij 12 a 13 weken horen via de doptone.
als jouw vk een echoapparaat heeft, krijg je misschien wel een echo, maar dat is niet altijd standaard. En niet iedere vk praktijk heeft een echo apparaat.
Ze zal ws wel je bloeddruk meten en ws wordt je gewogen. Maar ook dat is bij iedereen weer anders.
Veel plezier en laat het allemaal maar over je heen komen.

Liefs, Peet.

Hai meid,

Wat spannend! Je weet het nooit, soms zeggen ze ook weleens als verrassing: zullen we even spieken? Ik hoop het voor je en anders zal je echo niet veel later zijn hoor. Veel plezier! En by the way: wat ontzettend lief van je man, hij is natuurlijk net zo zenuwachtig en trots! Laat je het even weten?

Liefs Lynn.

Hi meid!

Wat spannend!!! Wie weet krijg je een echo, dat zou super zijn maar je krijgt hoe dan ook een enorm vragenvuur. Hoe ver ben je? Succes en veel plezier!

Wat leuk!! Ik had de intake gister en inderdaad, veel info, veel vragen en ze heeft me gewogen, bloeddruk gemeten en naar het hartje geluisterd. Ze dekte zich helemaal in, van verwacht er niets van, meestal hoor je nu nog niks (ik ben 9 wk 3dagen) enz. Maar, ze zette de doppler op mn buik (wat zit het laag!!) en meteen hoorde ik het hartje! Het lijkt idd op een trein! (tijdens de eerste echo was ik teveel onder de indruk van wat ik zag om echt goed te luisteren)

Hoop dat je een goeie intake hebt gehad en weet wanneer je je kleintje mag bewonderen!

Groetjes!

Terug
Bovenaan